Gå til innhold
Arkivverket

[#60098] Bygdebøker for Trædal og Bjordal i Lavik prestegjeld (Høyanger kommune)


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Familien nedenfor har jeg i manuset mitt på Steinestø i Åsane:1797-1801 Torstein Johannessen Ytre Tredal f. 1752 i Høyanger d. 1831 i Bergen g. 1798 m. e. Gitlaug Hansdtr. Indre Trædal f. 1754 på Bjordal i Høyanger d. 1829 i Bergen Torstein Johannessen Årnes fikk auksjonsskjøte på rydningsplassen Steinestø under Indre Hordvik den 11. desember 1797. Torstein var sønn av Johannes og Marta Trædal Barn: a. Ole Johan f. 1801 på Steinestø Pleiebarn: a. Anna Elina Elisabeth f. 1794 i Bergen datter til Bottel Thomassen og Anna Mikkelsdtr. I fattiglisten for Bergen 1800 er det sagt at begge hennes foreldre var døde og at hun ble oppfostret på Steinestø hos Torstein. Her bodde hun og i 1801.Er det noen med lokal kjennskap som kan fortelle meg hvem foreldrene til Gitlaug var. Hun var enke da hun giftet seg med Torstein. Er det noen som vet hvem hennes første mann var. Har en mistanke om at hennes første mann kan ha hett Ole uten at jeg kan bevise dette.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

I følge Kyrkjebøboka side 115. Gilaug er datter av Hans Hansen Bjordal f. 1721 d. 1785 g. 1754 med Ingrid Ivarsdatter Osland f. 1725 d. ????. Dei flytta til Trædal.Når det gjeld Gitlaug så står det bustad Hjelmeland g. Ola Jonson Hjelmeland og så med Torstein J. Trædal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.