Gå til innhold
Arkivverket

[#60105] Brandval


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Gunerius hansen født i brandval 1846-48, gårdsgutt på lystad i brandval i 1875, far til anne marie guneriusdtr 6/1-1874 også brandval. mor er kari johansdtr, de er ugift. finner ikke gunerius framover, hvor blir han av? noen som vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Har du prøvd på gården Gråbøl ? En sønn derfra, Gulbrand Halvorsen (f 1793) kaller en sønn (f i Christiania 1827) for Gunnerius. Kanskje en sammenheng ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

nei, det ble litt feil, jeg mente ikke å antyde at din Gunerius havnet på Gråbøl. Er han borte fra bygda, så prøv f eks Aker eller Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lite kjennskap til denne mannen du søker,men det finnes en Gunerius Hansen på Tjernsli i Vinger,som er født 1848,Brandval. Lenke Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(1) Følgende Gunerius Hansen f. og døpt i Brandval 1846-1848: (1) 24/1 1846, 22/3. Ungk. Hans Andersen Lystadteppen og pike Olea Halstensd. Holtet u. Prestegarden. (2) 11/10 1847, døpt 14/11. Ungk. Hans Hansen Hauger u. Lystad og pike Anne Gudmundsdatter Kvernjordet. Det er denne Gunerius som var på Kjernsli i Vinger. Gift og døde på Øisethøiden i Vinger 1911. Det var også en Gunerius Hansen f. i Roverudbrua i Vinger 2/11 1847, g. i Vinger 28/12 1877, emig. til USA. Kan ikke se bort ifra at det kan være Gunerius Roverudbrua som kan være far til Anne Marie f. Kvernjordet 6/1 1874, døpt 3/5 i Brandval Kirke. Hans Andersen Lystadteppen burde det være en barnesak på i Statsarkivet i Hamar. Jeg har han som far til 5 barn uten å være gift med noen av mødrene til disse 5 barna. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Var egentlig mest ute etter å forstå hvorfor denne sidegrenen tok rustadnavnet i nyere tid, ser der er gårder med det navn i området, med klarer ikke å koble det sammen med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(6) Hadde du lagt ut dette med Rustad i (1) så hadde du fått svar i (5)Spart meg for noe av dette arbeidet. Anne Marie giftet seg 20/6 1900 i Vinger kirke med Marius Stefanus Oliversen f. 27/9 1875 Unum i Brandval. Bodde på Rustad g.nr. 1 Bnr. 21 (Vinger b.bok I side 28)Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Unnskyld! Trodde svaret lå lenger bak i tid. Vet du om Lerengen ligger under Rustad? Får bare opp Lerengen i Vinger på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.