Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leif Engnæs

[#60115] Førdeslekten.

Recommended Posts

Gjest Leif Engnæs

Hei:Jeg søker etter forfedrene til Aksel Absalonson FØRDE, Født.1845 Døde.1902 Bodde i SOGN OG FJORDANDE,Plassen heter BREIM. Kona til aksel heter Marte Akselsdatter Mykland,er fra samme plasse.Håper det er noen i Sogn og Fjordane som kan finne noe om disse slekter. MVH:LEIF ENGNÆS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Hei - her finner du nok din Aksel sammen med foreldre og søsken i 1865 tellingen or Gloppen LenkeOdd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Førde-gårdene i Breim ligger helt i sørenden av Breimsvatnet. De ble overført til Jølster i 1964, da det øvrige Breim ble innlemmet i Gloppen.Aksel er her i FT1900: LenkeSelv om Førde nå ligger i Jølster, er gårdene omtalt i Breims-bindet av Per Sandals 'Soga om Gloppen og Breim' (bind 5, s. 1000ff). Aksel og familie står på s. 1025, og jeg tror det enkleste for deg vil være å låne boka gjennom et bibliotek. Da kan du plukke ut akkurat det du vil. Foreldrene til Aksel var Absalon Jonsson (1819-1888), opprinnelig fra Seime i Breim, og Johanne Akselsdotter (1827-), datte av Aksel Samuelsson på Førde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

og her er Marteammen med foreldre ogsøsken i samme telling LenkeOdd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Engnæs

Hei:Jeg takker ODD BREDE og Kristian Hunskaar for den jobben dere har gjort.Har bestilt bøkene fra bibloteket som du nevnte i meilen. MVH: LEIF ENGNÆS:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Hei, send meg ein epost på aasers@c2i.net så skal du få ein heil del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg var ikke helt fornøyd med behandlingen av slektene på Førde i Jølster i bygdebøkene fra Jølster og Breim, og har skrevet litt om de eldste slektsleddene: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Det ville vore kjekt å få bekrefta at dei avsende filene er komne fram -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Engnæs

Hei Aase.Alle meiler som er skrevet har kommet frem,jeg takker for den hjelpen som her er kommet frem. MVH: Leif Engnæs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.