Gå til innhold
Arkivverket

[#60117] Nils Laurits Larsen Bjønnes, Hedrum - hvor ble det av ham etter 1895?


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Nils Laurits Larsen er født i Bjønnes, Hedrum, Vestfold, 02.06.1846.Han giftet seg i Hedrum med Christiane Hansdatter Vestby 26.12. 1867 Sammen fikk de datteren Anne Margrethe, født 1868 og sønnen Anton Nilsen, født 1870, død 1871. Christiane Hansdatter døde i Bjønnes 13.01.1871.Nils Laurits giftet seg på nytt med Maren Sibylle Abrahamsdatter 27.01.1873. De fikk barna Karl Anton, født 1873 og død 1874 og Karl Martinius, født 1875 og død 1887. Maren Sibylle Abrahamsdatter døde i Bjønnes 30.11.1875.I sitt tredje ekteskap giftet Nils Laurits seg med Hella Andrea Pedersdatter 22.07.1877. De fikk barna Lars Edvard, f 1878, Anne Maria, f 1880 og Anton Thorvald født 1883.Nils Laurits var bruker i Bjønnes, Hedrum fra 1872 - 1895. I Hedrum bygdebok, bind 3, står det at han flyttet vekk etter 1895.Jeg finner ingen av de gjenlevende familiemedlemmer i FT 1900, men kan selvfølgelig ha oversett dem.Kjenner noen til denne familien, og kan fortelle meg hva som hendte med dem etter 1895?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei SisselHer har du i alle fall brødrene Lars og Anton Torvald i 1900-tellingen LenkeHåper jeg får til lenken.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jada, du fikk til lenken. Og jeg ser at det er de to brødrene. Fant også vielsen til Lars Edvard Nilsen og Elise Marie Andersdatter i Larvik 1898, og fikk det da endelig bekreftet, siden faren hans står nevnt der.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4235&idx_id=4235&uid=ny&idx_side=-253>LenkeDer står det også at han er konfirmert i Tjølling i 1892. I kirkeboka for Tjølling er Skjeggestad oppgitt som bopel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Lars Edvard,født 1 mars 1878: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Hedrum, Ministerialbok nr. 8 (1869-1880), Fødte og døpte 1878, side 73. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5917&idx_id=5917&uid=ny&idx_side=-76>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAnton Thorvald,født 17 des 1883:Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Kvelde i Hedrum, Ministerialbok nr. II 1 (1881-1905), Fødte og døpte 1884, side 8. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Ja, tusen takk. jeg burde kanskje lagt ut alle lenkene i mitt første innlegg, for jeg har kildehenvisningene til alt jeg la fram der. Tenkte kanskje at det ikke var så farlig når jeg spurte etter tida etter 1895. Jeg kan legge ut lenkene hvis andre er interessert i dem.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Uff, denne varmen! Burde ikke rote i gamle ting da. Mente konfirmerte i Tjølling, men det kunne jo ikke du vite. Så tusen takk!Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjenLars Nilsen døper datteren Asborg Marie her i 1900 nr 85 : LenkeHer er en Pike Anna Nilsen fadder. Kanskje du kan finne flere barn av dette paret og se på deres faddere.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Sissel!VARMT her på Ørlandet også,det er sikkert!:-)Konfirmasjonen til Lars Edvard ,i Tjølling 2 okt 1892: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Tjølling, Ministerialbok nr. 9 (1887-1905), Konfirmerte 1892, side 188. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4246&idx_id=4246&uid=ny&idx_side=-194>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.