Gå til innhold
Arkivverket

[#60120] Ole Johnsen Halset f.1836 Kristiansund - foreldre ?


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Paulsen

Finner Ole her i FT 1865: LenkeFar er John Olsen, men hvem er mor? Har forsøkt å lete i kirkebøkene for Kristiansund fra 1832-1842, men finner han ikke ?!Har noen tips ? Takknemlig for all hjelp.Mvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser at de i 1865 bodde på Halset Hyllen. Har sett litt på FS og fant en mulig.Ole 25/8-29/9 1833 Kristiansund, foreldre John Olsen Hyllen og Maria Jensdt.Jeg har ikke sjekket dette mot kirkebøkene. Om Ole ble gift så vil jeg tro at fødselsdato og sted vil stå i vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

her fant jeg nok dåpen i kirkeboka . s. v. s. 1833.Far John Olsen Hyllen og mor Maria Jensdatter, fant det samme som Berit på Fam.s. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk for fantastisk repsons i varmen;) Fant konfirmasjon til den Ole som er funnet (uten at det ga flere ledetråder)Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6413&idx_id=6413&uid=ny&idx_side=-193>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAd (2) - Jeg har ikke funnet Ole gift.Men jeg antar han er den samme som er far til Anne Olava født 1865 Kristiansund Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeAnne Olava i FT1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på barn av ekteparet fant jeg følgende:Legger lenke til den først med navn Ole, sikkert død som barn og en ny sønn oppkalles senere:Ole døpt 31 mars 1820 LenkeEndre dpt 17 jun 1821Ole døpt 17 aug 1823Berith Anne dpt 12 feb 1826Fredrika f. 9 jan , dpt 1. feb 1829Ny Ole f. 14 aug , dpt 24 sep 1833 ( Vel han som er på gården og hjelper faren i 1865? Guraa f. 4 nov , dpt 11 nov 1838.( Med forbehold om rett avskrift.Håper du finner barndåpene i kirkebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.