Gå til innhold
Arkivverket

[#60125] Hvem var Ingeborg sine foreldre?


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

Er det noen som vet hvem Ingeborg Andersdtr, f ca 1873, mulig Jølster sine foreldre var og hvor de kommer fra. Ingeborg var gift med Mads Henrik Markusson, f 1855, Årset. I 1902 fikk de en datter, Olina Andrea. Kan noen hjelpe meg. Mvh Aud Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Foreldra var Anders Andersson og Oline Markvardsdotter Sægrov, Jølster:LenkeEkteparet Mads Henrik Markusson og Ingeborg Andersdotter er omtalt på s. 179 i Naustdal Bygdebok, bind 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser at lenken til Sægrov ikke virker. Prøver med en ny her: LenkeDet er flere gårder med samme navn men jeg lurer på om føderådsmannen kan være far til Ingeborg? ( Han er muligens gift 2. gang, siden det er nevnt et annet navn på hustru her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Dåpem som Ragnar viser til i (5) er den same som eg viser til i (3), berre at (5) er frå presteboka og (3) frå klokkarboka for Helgheim sokn. Lenkja mi fungerer fint hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og har har du vielsen til Mads og Ingeborg i Jølster. Se øverst v. s. Nr 5: LenkeDer står også nevnt gårdsnavn . Pussig med den lenken innlegg 3. Viser error pluss++++ når jeg prøver å åpne den her. Alle de andre lenker vikrer?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Er det noen som vet hvor Anders Andersson som var gift med Oline Markvardsdtr kommer fra og hvem hans foreldre var. Mvh Aud K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Anders Andersen var fra Sunde Indre, f. 1824 og han var en av de første agrnomene i Jølster. Forøvrig så ble hans bror, Jens Andersen gift med søsteren til Olina.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.