Gå til innhold
Arkivverket

[#60137] Ønsker oppslag i 'Det var en gang, nr1.' Telemark.


Gjest Merete Fikse Bærø
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Fikse Bærø

Jeg leter etter en mann som heter Ole Olsen 'Langkaasa', han skal være født i Sauherad. Han har en datter som heter Liv Olsdatter flyttet til Drangedal. I 'slektregister for Drangedal' står det bak Ole Olsen sitt navn en henvisning til 'Det var en gang 1'. side 20.Kan noen lete opp om det står noe om han der eller datteren i denne boken, 'Det var en gang nr 1?Ps. Har et annet tema her om Liv Olsdatter, men nå lurer jeg bare på hva som står i denne boken.Mvh Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Det hadde vel kanskje vært en fordel om du i det minste kunne fortelle hvilket århundre vi befinner oss i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Det er ett avsnitt av Per Naas om fantefølger og fantefutar i Drangedal.Dersom du gir meg mail adressen din, så skal jeg sende deg det sm står der.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da er det sendt. Det tok lang tid å sende (ca.15min.), så jeg håper det går litt fortere for deg å laste ned.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Fikse Bærø

Hei Ragnar.Det gikk veldig fint å laste ned og du har klart det bra for jeg har fått alt sammen.Igjen Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Fint å kunne hjelpe andre, med tanke på all hjelpen jeg har fått her på forumet.Dersom det er familien til Liv Olsdtr. Langkaas og Fantefuten Halvor (Skrubb) Christensen du leter etter, så har jeg noen av anene til Halvor i arbeidsdatabasen min da dette er en sidegren av mine aner.Dersom du ønsker kan jeg sende deg det jeg har av Halvor sine aner. (har desverre ikke noe på Liv Olsdtr.)mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Fikse Bærø

Det var egentlig Liv og foreldrene jeg skulle ha om, men jeg takker ja til det du har om anene til Halvor. Men jeg sitter her med boka 'Slektregister for Drangedal' og der står en del av anene til Halvor.Fant jo ut at Halvor var fantefut, pga det du sendte meg så takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da har jeg sendt deg det lille jeg hadde.Husk att jeg ikke har dokumentert noe av dette da det er ment som en arbeidsliste.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Fikse Bærø

Hei. Har tatt en rask titt på det. Og jeg skal huske å bare bruke det som arbeidsredskap. Men det er kjekt å ha noe som kan gi en et lite hint om årtall eller navn.Mvh Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.