Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marianne Innes Hansen

[#60143] Eidanger 1928 gifte

Recommended Posts

skanna kirkebok Eidanger 1919-1948 side 28 nr.7 Halvor Halvorsen g. 27-4-1928 m- Louise Heistad. Halvor f. 12-11-1897 far Harald Halvorsen. Jeg klarer ikke å finne ut hvor Halvor kom fra. Av barnebarn het mor til Halvor, Karine vet ikke pikenavn, se også innlegge mitt nr. 60041 . Kan noen hjelpe meg ? Mvh. Marianne Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje dette kan være Halvor og foreldrene på tellingen 1900,på Fredbohavn i Solum: Lenke Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Du oppgir i innlegg 1 at Halvors far het Harald Halvorsen.Men i kirkeboken vedr. vielsen står Harald Halvorsen som forlover,ikke som far til Halvor.Harald er vel Halvors bror,født i 1895(se tellingen i innlegg 3)Ann.Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ser ut som foreldrene bodde på gården Grønørn i Drangedal da Halvor ble født.(se dåpen!): Kildeinformasjon: Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Klokkerbok nr. I 3 (1887-1906), Fødte og døpte 1897, side 75. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5949&idx_id=5949&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke: LenkeGrønørn i 1900 tellingen.Eier var Aasolv G. Grønøen :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

I innlegg 3 fant jeg Halvor og familien.Tror faren har fått feil fødselsår på tellingen.Han står som født i 1877,mens ene datteren Gunhild er født i 1891.Ble vel litt for ung som far med så få år mellom far og datter. Antagelig 10 år feil på fødselsåret til faren Markus. Her er en Markus Halvorsen,døpt 7 juli 1867 i Drangedal: LenkeAnn-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Vielsen til Markus og Anne Karine (Lenke) bekrefter at funnet i innlegg 6 er korrekt.Kjekt at Halvor Halvorsens dåpsdato er innført i lysninga; den beviser at rett mann er funnet i Drangedal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Fra slektsregister for Drangedal bind 4 side 42mvh Ragnar Halvorsen

bilete4994.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for hjelpen alle sammen. Mvh. Marianne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.