Gå til innhold
Arkivverket

[#60143] Eidanger 1928 gifte


Gjest Marianne Innes Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Innes Hansen

skanna kirkebok Eidanger 1919-1948 side 28 nr.7 Halvor Halvorsen g. 27-4-1928 m- Louise Heistad. Halvor f. 12-11-1897 far Harald Halvorsen. Jeg klarer ikke å finne ut hvor Halvor kom fra. Av barnebarn het mor til Halvor, Karine vet ikke pikenavn, se også innlegge mitt nr. 60041 . Kan noen hjelpe meg ? Mvh. Marianne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Du oppgir i innlegg 1 at Halvors far het Harald Halvorsen.Men i kirkeboken vedr. vielsen står Harald Halvorsen som forlover,ikke som far til Halvor.Harald er vel Halvors bror,født i 1895(se tellingen i innlegg 3)Ann.Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser ut som foreldrene bodde på gården Grønørn i Drangedal da Halvor ble født.(se dåpen!): Kildeinformasjon: Telemark fylke, Drangedal i Drangedal, Klokkerbok nr. I 3 (1887-1906), Fødte og døpte 1897, side 75. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5949&idx_id=5949&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke: LenkeGrønørn i 1900 tellingen.Eier var Aasolv G. Grønøen :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

I innlegg 3 fant jeg Halvor og familien.Tror faren har fått feil fødselsår på tellingen.Han står som født i 1877,mens ene datteren Gunhild er født i 1891.Ble vel litt for ung som far med så få år mellom far og datter. Antagelig 10 år feil på fødselsåret til faren Markus. Her er en Markus Halvorsen,døpt 7 juli 1867 i Drangedal: LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Vielsen til Markus og Anne Karine (Lenke) bekrefter at funnet i innlegg 6 er korrekt.Kjekt at Halvor Halvorsens dåpsdato er innført i lysninga; den beviser at rett mann er funnet i Drangedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.