Gå til innhold
Arkivverket

[#60152] Mette Brynildsdatter f. ca. 1752, g. ca. 1773 m. Lars Haagensen Hornaas, Høland


Gjest Kristin Aanerud Øiseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Aanerud Øiseth

Jeg søker opphavet til 3-tipoldemor Mette Brynildsdatter. Hun var Lars Haagensens 2.h,d.1807 på Hornaas i Høland. Han var fra Lier lille i Aurskog. Oppl.i Høland-Setskog gårds- og slektshistorie, bd.3 s. 192, men jeg har ikke klart å spore hvor Mette kom fra. Har lett i nærområdenes kirkebøker uten å lykkes. Heller ikke deres ekteskap har jeg klar å finne i kirkebøker. Har noen ha kjennskap til familien? Hilsen Kristin Aanerud Øiseth, Høland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Hei, Kristin. Det er mange med tilknytning til Bøen som har ei Mette blant formødrene, skjønner jeg. Har du sett i nabokommunene på Østfoldsida? Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Ved hjelp av Familysearch fant jeg denne Mette Brynhildsen, døpt 4 desember 1748 her Lenke, som uekte barn av Brynild Andersen Kielle og Anne Erichsdatter, i Aurskog. Nest nederst på høyre side.Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Når det gjelder giftermålet vil det vel være naturlig å finne det også i Aurskog, men det esr ut til at det mangler giftermål for perioden 1767-1775 i kirkeboka...K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Ungkarl Lars Haagensen ble forlovet med Pernille Halvorsdatter i Høland den 6 april 1773 men vielsen fant aldri sted fordi Pernille døde 2 juli samme år 'inden Copulationen' LenkeUnder forutsetning av denne Lars Haagensen er samme person som senere ble gift med Mette Brynildsdatter, ble de kanskje viet 1774-1775, siden deres førstefødte, Haagen, iflg FS ble døpt 10 februar 1776.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.