Gå til innhold
Arkivverket

[#60168] Elen Hermine Hansen reiser til Canada via Liverpool - trenger hjelp


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Trenger hjelp til å finne ut av Elen Hermine Hansen f. 1894 som sammen med sin mor reiser fra Kristiania 6/6-1908 til Canada. De reiser med båten Montebello fra Kristiania (Wilson line),(som jeg har bilde av) til Hull hvor de tar tog videre til Liverpool. De reiser derfra med Canadian Pacific line til enten Quebec eller Montreal. Moren er Mathea Hansen f. 1862. enke. Vet at agent for reisen er Albert Raffel.Hvordan kan jeg finne informasjon om deres videre ferd fra England til Canada og evt lister osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele Goa

I have found Elen Hermine and Mathea leaving from Liverpool on the 'Empress of Ireland' on 11 June 1908.Find My Past [url="http://www.findmypast.com/home.jsp>http://www.findmypast.com/home.jspShip: EMPRESS OF IRELAND Official Number: 123942 Master's name: Foster Steamship Line: Canadian Pacific Where bound: Quebec, Canada Square feet: 12833 Registered tonnage: 8028 Passengers on voyage: 1026 passenger transcript detailsName: Math HANSEN Date of departure: 11 June 1908 Port of departure: Liverpool Passenger destination port: Quebec, Canada Passenger destination: Quebec, Canada Date of Birth: 1872 (calculated from age) Age: 36 Marital status: Single Sex: Female Occupation: Wife Passenger recorded on: Page 14 of 29 Name: Hernine HANSEN Date of departure: 11 June 1908 Port of departure: Liverpool Passenger destination port: Quebec, Canada Passenger destination: Quebec, Canada Date of Birth: 1897 (calculated from age) Age: 11 Marital status: Sex: Female Occupation: Child Passenger recorded on: Page 14 of 29 They arrived in Quebec City on 19 June 1908. From Library and Archives Canada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Jeg er enig med Reidar. Både Renathe og Yngve ga et veldig fordelaktig bilde av både Digitalarkivet og våre kjære hobby på Norge Rundt. Jeg er sikker på at dette innslaget og det som måtte bli av oppfølging (som jeg forstod det ville bli), vil trigge interessen for slektsforskning ytterligere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.