Gå til innhold
Arkivverket

[#60223] John/Johan og Rønnog Hårsgaard i FT 1900 for Kristiansund. Etterkommere?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Kan noen hjelpe med opplysninger omkring John/Johan Hårsgaard og hustru Rønnog (Rønnaug) som bodde i Kristiansund i 1900. Kirkebøkene for Kristiansund er dessverre så sterkt brannskadet at jeg har gitt opp å finne de nødvendige opplysningene der (vielse og fødsel/dåp for barna). Hvis Rønnaug Hårsgaard er den jeg tror bler hun født i 1850 og giftet seg i 1879. Den Rønnaug Paulsdatter jeg leter etter tok utflytningen (hensikt giftemål) fra Bud til Kristiansund i 1879. Foreldrene hennes het i tilfelle Paul Iversen og Rønnaug Hansdatter. I 1900 har John/Johan Hårsgaard midlertidig opphold i Kristiania så det er jo en liten mulighet for at familien flyttet dit?Håper noen sitter på oppøysninger som kan bringe meg videre.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for oppfølgingen! Jeg har alle data for Rønnaug Paulsdatter - er imidlertid usikker på om hun er identisk med Rønnog Hårsgaard.En uoverensstemmelse jeg ikke ennå har funnet forklaring på er fødselsåret for Rønnaug Paulsdatter. Ved konfirmasjon og utflytning står det at hun ble født 19.10.1853. I kirkeboka for Vågå finner jeg henne født i 1850. Jeg har forsøkt å finne en yngre søster født samme dato (19.10) i 1853, men heller etterhvert til at fødselsåret er blitt rotet til.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.