Gå til innhold
Arkivverket

[#60226] Anders Andersen, Gjerstad, myrdet i US i 1900


Gjest Jens Dag Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Dag Halvorsen

Er det noen som kan tipse en amatør om hvordan jeg kan finne ut mer om følgende historie ?Anders Andersen f. 23.07 1869 i Stien, Gjerstad (A-A) I følge Gjerstadbok IX s. 1304: '.. Anders 1869- 1900.Til Amerika 1892. Var postmann og blei overfalt og drepen' I ministr.bok Gjerstad 1891- 1902 finner jeg han ikke under utflyttede.Jeg finner på 'Ellis Island': Anders Andersen, Norway Date of arrival: 16. april. 1892 Ship: Thingvalla Departure: Copenhagen and NorwayHvor sikkert kan man være at dette er 'min' Anders ?Jeg vet ikke hvor i US han slo seg ned, ei heller om han stiftet noen familie.Tips mottas med takkkHilsen Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei!En kandidat her: LenkeDette kan stemme med den Anders Andersen som du finner fremme i Ellis Island. Han skal til Granite Falls, som ligger i Minnesota hvis jeg ikke tar helt feil.Mvh-Lisa-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei Lisa, dette var meget bra ! Da har jeg rett person. At han var tømmermann passer godt med det at stort sett alle hans brødre ble tømmermenn som sin far.Mange takk for hjelpen !mvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jens Dag Halvorsen

Jeg skulle veldig gjerne ha funnet ytterlig informasjon vedrørende hendelsesforløpet til hans tragiske død i 1900 i US, og også om han eventuelt hadde etterkommere.Jeg har hatt noe kontakt med slektninger i US, som har gjort enkelte søk uten at det har ført til noe resultat.Hvor skal jeg søke for å finne ut hva som egetlig skjedde med med min mors onkel Anders Andersen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.