Gå til innhold
Arkivverket

[#60230] Anna Randina Duus.


Gjest ragnhild øvstegård
 Del

Recommended Posts

Gjest ragnhild øvstegård

Tror jeg har skrevet etternavnet feil .Litt vanskelig å høre pr.tlf .Beklager så mye.Hennviser til tema 57480 og 59750 ,men der er det feil ,men kansje litt brukbare opplysninger.Hun er f.12 aug 1884

bilete5012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel dåpen til Anna Randina Andersdatter Molleklev: Hordaland fylke, Meland i Alversund, Klokkerbok nr. C 3 (1881-1894), Fødte og døpte 1884, side 28. LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Konfirmasjonen til Anna Randina (nr. 44 - helt nederst) - jf. Hordaland fylke, Meland i Alversund, Ministerialbok nr. C 1 (1882-1900), Konfirmerte 1898, side 104. LenkeMvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det var denne vielsen i Bergen som satte meg på sporet – se på brudens navn: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=vigd1816&gardpostnr=23689&merk=23689#ovre>Lenke. Her er dåpen til Sofie Gjertine: Hordaland fylke, Meland i Alversund, Ministerialbok nr. C 1 (1882-1900), Fødte og døpte 1889, side 41. Lenke Hun er altså lillesøsteren til Anna Randine – Hordaland fylke, Meland i Alversund, Ministerialbok nr. C 1 (1882-1900), Fødte og døpte 1884, side 18. LenkeLurer på om dette kan være vielsen til foreldrene Anders Olsen og Gjertrud Hansdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiKanskje du bør legge denne etterlysningen inn på Arkivforum,der er det mulig du kan få hjelp fra Statsarkivet i Bergen f.eks folkereg.1912, tror det er noe fra 1924-25 også,adr.bøker osv.Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Takk til dere som har svart meg .Disse opplysningene jeg har fått fra dere er riktige. Skal forsøke meg på arkivforum så kanskje det er mer hjelp å få .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg husker fra jobben min i 1950 årene at da bodde en F.Duus i Stavanger, ser av tlf.katl fra 1948.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Takk til dere som hjelper meg og extra takk til deg Solveig som tipset om arkivforum. Hatt inne tema 60290 arkivforum og funnet farmor så nå leter jeg videre etter halvsøster til far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser du har fått svar på arkivet, det var da kjempefint. Denne Andreas Duus som Anna Randine gifta seg med i 1928, ser ut for å ha blitt enkemann i 1922: LenkeDersom du sjekker DIS gravminner, finner du flere Duus i Bergen, men ingen av dem ser ut for å være født etter 1928. De kan jo ha fått barn som fremdeles er i livet! De kan og ha flyttet fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiSå fint at du fikk hjelp av Yngve Nedrebø på forespørselen i Arkivforum. Kanskje han også kan hjelpe med ett oppslag i dødsfallprotokoll/skifte ette Anna Duus ved hennes dødsfall 12 des. 1962.Er jo en mulighet for att det kan stå noe der om datteren Anna/Anne Hvis det er for nytt til å legges ut kan du be om svar privat fra Statsarkivet i BergenMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Holvik

Til Ragnhild Øvstegård:Kunne du sendt oss en melding med bekreftelse på e-postadressen din?digitalarkivet@arkivverket.noVennlig hilsen Digitalarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDet finnes en dødsannonse i Bergens Tidende på Anna Randine Duus f.Moldeklev Den inneholder navnene Anna f.Duus og Richard Charlsen fornavn på 8 barnebarn Lister ikke de opp her da dette gjelder personer som sannsynlivis fremdeles lever Hvis du tar kontakt med Bergens Tidende kan de muligens sende deg en kopi av dødsannonsen Eventuellt Nasjonalbiblioteket i Oslo LenkeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.