Gå til innhold
Arkivverket

[#60236] Ole Clemetsen (f .1867), Nes Verk (A-A) Etterkommere ?


Gjest Jens Dag Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Dag Halvorsen

Kan noen gi en amatør tips for å finne Ole's lagnad, event. etterkommere. Ole, født 10.02 1867 i Holt, sønn av Clemet Olsen og Agitha Clemetsdatter, skal etter muntelig info.være utvandret til Australia. Har forsøkt å finne utvandrede fra Holt i Kb, men har ikke funnet noe. Hvor kan jeg søke for å komme vedere ?Tips mottas med takkmvhJens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Han ble ihvertfall konfirmert i 1881 (nederst på siden) Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Holt, Ministerialbok nr. A 10 (1872-1885), Konfirmerte 1881, side 220. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6152&idx_id=6152&uid=ny&idx_side=-224>Lenke Permanent bildelenke: Lenke'Temmelig godt' står det da.Finner ingen Ole K©lementsen utvandret fra Oslo.Kanskje han drog til sjøss... Men jeg fant ingen ved det navnet i skipslistene 1900.Fant heller ingen Ole her: LenkeHeller ikke her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner han heller ikke i kirkebøkene som utflyttet fra Holt, men du kan jo og sjekke selv da jeg kan ha gått glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Dag Halvorsen

Hei KjellaugJeg finner han heller ikke under utflyttede i Holt.Hun som fortalte meg dette sa at hennes mormor, Berte Kristine Clemetsdatter, hadde en bror, Ole, som reiste til Australia. (Berte hadde kun en bror og han het Ole). Derfor regner jeg med at opplysningene stemmer.Du må takk for underskelsene du foretok.mvh Jens Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.