Gå til innhold
Arkivverket

[#60258] Søk på Gnr og Bnr


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg kunne ønske meg separate felt for for Gnr og Bnr. Skriver jeg f.eks. 72, 17 i søkefeltet under Eiendom i Hedmark, får jeg opp alle med Gnr 17.Skriver jeg 72-17 kommer Gnr 72 opp med alle bnr under. Søker jeg på Lømo, finner jeg at Lømo under Furnes har bnr 17. Hvordan søkes på bare Bnr?Ved søk etter numrene i Firefox 2.0.0.9 fikk jeg problem med å skrive inn bare '72' etter at jeg først hadde skrevet '72, 17'. Dette skjedde ikke i IE 7. I Firefox fikk jeg også heng, men det er et annet problem som jeg skal sjekke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Når jeg i ovennevnte tilfelle har søkt på 72, kommer det opp en rekke kommuner/områder med dette Gnr. Deretter kan jeg velge bare stedene Alle, Hamar by og Nord-Odal, selv om det opprinnelig var 13 kommuner i valget. Jeg må oppheve valg for å få alle kommunene fram. Det er jo litt tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Tusen takk Kari. Mye av dette er feil ('bugs') som det fremdeles er noen av. Derfor er slike presise tilbakemeldinger veldig fine for å finne årsaken og rette på dem.For å søke på bare Bnr, skriv for eks .17 (Punktum foran tallet uten noe Gnr først).Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det er meningen at valg i nedtrekksmenyene bare skal vise mulige valg med de til enhver tid valgte kriteriene som er aktive. Det vil si at dersom det i fritekstfeltet står 72, noe som tolkes som Gnr 72, vil bare kommuner/steder som har et grunnummer 72 vises i nedtreksmenyen.Når det er sagt, vet jeg at systemet fremdeles har en tendens til å huske litt for mye :-). Slike feil er det derfor også viktig å få tilbakemelding om.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg ser fortsatt på Eiendom i Hedmark. Når jeg velger sted, tar det veeeldig lang tid før innlesingen er ferdig i Firefox 2.0.0.9, og jeg kan ikke begynne å scrolle med 'heisen' til høyre før alt er lest inn. (Kan risikere at programmet 'henger' hvis jeg blir for ivrig) I IE 7 går det mye raskere!Takk for tilbakemelding på foregående spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Du skriver i (3)at .72 skal gi alle med Bnr 72. Det virker som om jeg får absolutt alt, og under Velg sted har jeg bare valget Alle, så det virker ikke.Jeg lurer også på hvorfor det står 'Velg inngang: Panteregister' øverst på listene (untatt ved valg Pantebok, da står det: Velg inngang: Pantebok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Sjekket litt selv også. Her er det blitt en del feil. I løpet av morgendagen regner jeg med å ha fikset mye av dette.Finner du flere snodigheter og feil, bare noter og meld fra. Det er jo det et testsystem er til for. For meg er det utrolig tidssbesparende når dere som brukere finner feil og er prøvekaniner :-)))))))Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Nå ser jeg at det går an å søke på Bnr med punktum foran et siffer. Men det kan ikke søkes på både Gnr og Bnr samtidig, og rekkefølgen på disse to sifrene: .72 56 bestemmer om det er Gnr eller Bnr det søkes på, ikke punktumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Joda, les litt på Brukeveiledning. F.eks 45.23 betyr søk på Gnr 45 Bnr 23. Dette kan kombineres med tekst, f.eks. alm 8.13.Prøv også f.eks. Løten 2.2. Da får du opp gården Tofsrud og bruket Birkely.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Når dette er sagt, ser jeg at det fremdeles er en feil i algoritmen for søk på Gnr og Bnr. Det skal jeg få rettet i løpet av helgen. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.