Gå til innhold
Arkivverket

[#60265] Feil ved søk på kilde


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg søker Bergen og blar ned til Nygård, Møhlenpris, Kalfaret m.m. Alt går greit i IE7, men i Firefox 2.0.0.9 får jeg bare opp 1. siden. Det er også en liten forskjell på bildet, for det kommer et ekstra større enn-tegn (boks) foran boksen for å klikke på neste side (jeg kunne ikke angi kombinasjonen av - og større enn-tegn her, for større-enn-tegnet forårsaket at det som kom foran dette ble fjernet fra denne meldingen min).Når jeg klikker sistnevte, kommer jeg tilbake til søkesiden, men hvis jeg trikser litt frem og tilbake, får jeg med stor, blå skrift: Etterspurt kirkebokside er ikke tilgjengelig på Internett grunnet personvern og/eller andre klausuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Jeg prøver å gjennskape feilen med blaing slik du opplever, men det ser ut til å virke nå, både i Firefox 2 og 3 samt IE 6. Kan du sjekke igjen. Det kan jo ha rettet seg som følge av andre rettelser.At du får opp det bildet med henvisninger til kirkebøker skyldes nok arv fra det systemet. Fint å få melding om det, slik at en annen melding kan legges inn.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Nei, dette er ikke i orden, og nå skjedde det i IE7, ikke i Firefox. Det skjer alltid når siden kommer opp med det ekstra større-enn-tegnet. Det er flere som har samme problem: 59943 (2) og 60250 (de siste meldingene der). Dette større-enn-tegnet blir borte når jeg går fra 40% forstørrelse til 100%, men problemet blir ikke borte av den grunn.Så du må nok prøve igjen på ulike tidsrom og ulike program.Jeg har et bilde av siden med større-enn-tegn rett ovenfor øverste høyre hjørne av dokumentet. Det er kopiert med alt-printscr til et Word-dokument, men det får jeg visstnok ikke vedlagt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Kan du sende meg wordfilen på brukernavn: 'beva' og domene 'arkivverket.no'. Bruk @ mellom brukernavn og domene. (Skriver det slik for at spamroboter ikke skal fange opp e-post adressen)Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Kari. Jeg akkurat lagt inn en liten endring som kanskje påvirker. Uten IE hjemme får jeg ikke testet det. Kan du sjekke? Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Større-enn-tegnet er ikke blitt borte. Jeg kan gå til side 2 ved trykk på neste, men når jeg prøver neste til side 3 kommer jeg tilbake til startsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.