Gå til innhold
Arkivverket

[#60270] Bruk av taster


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg er ikke glad i musbruk, og kunne tenke meg at følgende taster ble aktive:Piltaster: for å rulle frem, tilbake, opp og nedPgUp/PgDn: For å gå til forrige/neste sideHome: Øverst til venstreEnd: Nederst til høyreEvt kunne man bruke ctrl+home/end og gå til øverste høyre/nederste venstre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Dette mener jeg er styrt av nettleseren din. Tabulator og piltaster og lignende er virksomme, men virker nok forskjellig fra nettelser til nettleser.Kanskje er det bedre at jeg ser litt på hvordan aktivt felt blir markert på siden slik at det fremgår tydeligere hvor du er når du vandrer rundt på siden med tabulatoren. Det er også enklere å få til.Er det andre som har synspunkter og løsningsforslag her?Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg har ikke problem med tabulator-tasten, og de fleste andre virker også nå når jeg har endret i Firefox Options - Advanced - General - Always use the cursor to navigate within pages. Sistnevnte skulle slås AV!Men Home og End virker omtrent som PgUp og PgDn. Det hadde vært fint om sistnevnte kunne bli Forrige/Neste side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

I de skannete kirkebøkene kan en bla ved å klikke på sida. Vil det ikke være 'naturlig' å følge det samme systemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jo, klikking er også et alternativ, men utelukker ikke bruk av PgUp/PgDN i kirkebøkene også, etter mitt ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.