Gå til innhold
Arkivverket

[#60274] Toten, slutten 1700


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har en Hans Olsen Flaterud f ca 1754 og Pernille Larsdatter f ca 1758. På 1801 tellingen er de oppført under Sund, med flere barn. Jeg lurer på når de giftet seg? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nedrud

Hei TorillDet er to giftermål som kan passe på Toten i perioden:Det første er 22.10.1784 mellom Hans Olsen Sørnarum og Pernille Larsdatter Røsestuen.Det andre er 18.04.1788 mellom Reservedragon Hans Olsen Bjerke og Pernille Larsdatter Hoel.Skal man kunne spore mer nøyaktig tror jeg man må bruke barnas dåpsdatoer for å finne ut hvilket par som er det riktige.Det er forøvrig mange kilder/databaser å lete i på www.slektshistorielaget.nomvh Rune Nedrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

På barnas dåp står Hans oppført som Hans Olsen Docke, slik jeg klarer å tyde det.Det står slik på alle barna, feks på Marias dåp i 1796. Gir Docke noen mening for dere som er kjent i området? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.