Gå til innhold
Arkivverket

[#60287] Leter etter Oluf Jørgen Gundersen Barmo


Gjest Pål Barmo Lindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål Barmo Lindal

Oluf Jørgen Gundersen f.27.01.1861 på gården Linkjærnet, Elverum. Far Gunder Pedersen BarmoUtskrevet Elverum kirke 25. april 1882, for å reise til Amerika. Elverum kirkebok 1880-1893 fol. 108, nr. 240. Etter dette vet vi ikke noe om vedkommende. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Barmo Lindal

Takk for svar. Vi har i alle år trodd at han brukte navnet Gundersen siden han var registrert i kirkebøkene med det navnet, bare 1 av hans søsken dvs min oldefar tok navnet Lindal etter navnet på gården Lintjernet(Linkjænet usikker på hva som er riktig stavemåte). Så dette er et nytt spor. Selv Frelsesarmeen ble brukt for å prøve å spore ham opp etter han emigrerte ute hell den gangen. Nå får jeg prøve meg videre med disse opplysningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Pål Barmo Lindal

Olaf G. Lindal dro med Angelo fra Kristiania til England 04.05.1883 med destinasjon Ossian. Med hvilket skip er det mest sannsynlig han dro videre derfra med med? Noen som kan hjelpe med noen gode råd/tips om hvor jeg kan søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.