Gå til innhold
Arkivverket

[#60290] Anna Randina Duus.?


Gjest ragnhild øvstegård
 Del

Recommended Posts

Gjest ragnhild øvstegård

Anna Randina f.12aug.1884 datter av Anders Olsson f.1851 og Gjertrud Hansdatter f.1860 begge født i Modalen,men bosatte seg på Moldekleiv i Meland hvor Anna Randina er født.I1908 fikk Anna Randina en Sønn Ragnvald Andreas med Knut J.Fiskesæt.Hun var ugift.Ragnvald som er min far vokste opp hos sin tante og onkel Olina Karina og Hans Øvstegård,Leiknestangen.Olina og Anna var søsken.Det sies at hun senere flyttet til Bergen giftet seg med en Duus?Fikk en datter som het Anna,Anne.Annemor.Datteren fikk et barn senere giftet hun seg med en Karlsen? fikk mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anna Randina Duus, født i Meland 12. august 1884, giftet seg i St. Olav kirke i Bergen 13. november 1928 med Andreas Duus, født i Tyskland 16. desember 1880. Anna R. Duus døde 12. desember 1962, da med adresse Nordnesgaten 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Takk til deg Yngve .Har lett og lett og fått hjelp av mange uten helt å finne henne,men da har jeg vært på brukerforum tema 60230.Ble tipset der om arkivforum.Er kjempeglad.Takk, takk.Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

St. Olav var en menighet som ble skilt ut fra Sandviken i 1928. Menighetens grenser mot Sandviken, Maria og Korskirken ble regulert i 1957. St. Olav sokn ble nedlagt i 1980.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Har jeg noen mulighet til å finne Anna Randina og Andreas Duus bryllup på nettet siden St Olav kirken ikke eksisterer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Mange av kirkebøkene og klokkerbøkene for St. Olav er avlevert til Statsarkivet i Bergen, men de er ikke mikrofilmet. En del av bøkene har informasjon fra 1928 til 1980, og det vil derfor gå lang tid før disse bøkene blir frigitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ragnhild øvstegård

Tusen takk for god hjelp fra deg .Da slipper jeg å lete mer etter bryllupet og er kjempefornøyd med opplysninger jeg har fått. Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.