Gå til innhold
Arkivverket

[#60291] Gunhild Aslagsdatter gift Lomeland i Gjesdal, Rogaland ca 1889


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Gunhild var født 3 oktober 1866. Men hvor? Hun giftet seg med Severin Simonsen Lomeland, Gjesdal. I folketellingene 1900 står det at hennes fødested er Fossan Sta. Hva betyr Sta? Stavanger? Jeg har søkt på alle (u)muligheter, men finner henne ikke. Vielsen mellom Gunhild og Severin finner jeg heller ikke, sannsynligvis fordi den ble holdt på hennes hjemsted? Severin har jeg både aner og etterkommere på. Håper noen klarer å finne fødested og vielse her.vennlig hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tusen takk! Det var utrolig hvor fort du svarte, hvordan fant du ut hvor du skulle søke? Jeg er imponert!!takk fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Og takk til deg Jan for forklaringen på Fossan. Pussig nok har jeg i hele dag tenkt at nå skulle jeg kjøpe Forsand Bygdebøker - ikke fordi jeg har bruk for dem for egen slekt, men fordi det er så utrolig flotte og informative bøker. Vet du også hva betegnelsen Sva betyr?takk fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis det var meg du spurte, så satset jeg på at Fossan skulle bety Forsand, siden vi var i Rogaland. Resten gikk 'av seg selv'! Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei GreteTror at det er ei av Gjesdal bygdebøker du må 'kjøpe' hvis du vil lese om Dirdal. Dirdal hørte til Forsand før, men nå er det Gjesdal. Er enig med deg at Forsand bøkene er utrolig flotte. mv Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Foreldre til Gunhild var Aslak Aslakson Dirdal og Guri Håvardsdtr. Veraland, Høle. Så du trenger også boken fra Høle Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk, Eva! Og takk for linken til Høle Bygdebok; så nå har jeg også den boken! Svarene på henvendelsen min har vært så til de grader en 'inner-tier' - og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd. Tusen takk igjen til dere alle sammen!glad hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.