Gå til innhold
Arkivverket

[#60301] Agnes Othilie Torstensen f 1909, gift Lima - hvor kom hun fra?


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Agnes var født 9 sept 1909, giftet seg med Håkon Lima f 1905 i Gjesdal, Rogaland. Hvor kom hun fra, og hvem var hennes foreldre? Håper noen kan hjelpe her!vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Vielses dato/-år har jeg ikke, men gjetter rundt 1930. Men hvor?? Jeg vet nok lite her.vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Jeg fant henne døpt i Domkirken Stavanger Lenke nr 216. men her klarer jeg ikke å lese hva som står etter farens navn. Håper andre klarer å tyde navnet for meg.Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er også mulig å lese det 'Vattendal'. I Skånevik er det to bruk med navn Vattendal i 1900, men ikke noen med gardbruker Torsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk Torodd og Yngve! Men nå fikk jeg en ny nøtt da jeg leste FT for 1900 og så navnet Søvde på morens fødested. Jeg vet ikke om dette er en skrivefeil, eller? pikenavnet hennes var Handeland. Jeg får lete etter dette.takk igjen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Søvde Rom må vel tyde Syvde i Romsdal amt, dvs. Vanylven? Om det finst nokon stad som heiter Handeland der, veit eg ikkje. Kanskje familien flytta frå Sunnmøre til Rogaland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er søsteren Ragnhild f. 25.09.1900. Der er morens navn Aase Jonsdtr. Handeland, se post nr.172. LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tusen takk Torodd og Rune! Dette var helt fantastisk! FT 1900 er feil når det gjelder årstallene til Ole og Aase, for i Angnes sin dåp står de med riktige fødselsår.Vennlig hilsen fra Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.