Gå til innhold
Arkivverket

[#60303] Stavanger ca 1901-02


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg lurer på om det ble døpt et pikebarn med navn Lillian i Stavanger 1901 ? Finst det forøvrig adressebok for 1901-02 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Med noen flere tilleggsopplysninger skulle det være mulig å forsøke å hjelpe. Dato? Konfirmert hvor? Gift med hvem og hvor/ når? Eventuelt foreldres navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Helge! Jeg regner med at du før du spurte her på forumet har sjekket alle kirkebøkene for Stavanger 1901, som alle er scannet og ligger på digitalarkivet?? :-) Og joda, det finnes adressebok 1901/02, i alle fall på Statsarkivet i Stavanger. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg kan ikke å lese ut scannede kirkebøker og har ikke adgang til SAS. Poenget er å få brakt på det rene om bestemor til en person i USA var født i Stavanger. Foreldrene er på FT 1900 for Wisconsin og de er der i 1907. Personen i USA mente å ha hørt at bestemoren var født i Stavanger, mens 10-12 andre opplysninger peker mot Wisconsin. (Det høres litt usannsynlig ut at familien var i Norge det tidsrommet). Faren het forøvrig Ole Rønningen, men i USA brukte han 3-4 varianter av skrivemåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fant ingen Lillian døpt i 1901 og de første måneder ut i 1902, verken i Domkrk, Johannes eller Petri/ Stavanger, eller i Hetland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hjertelig takk for hjelpen, Erling. Det er svar godt nok for meg. Jeg har heller ikke funnet dem på passasjerlistene fra Stavanger. Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.