Gå til innhold
Arkivverket

[#60320] Grue: Sønnen Ole / moren Olea(na) Arnesdatter + faren lt. Andreas Benjamin Heide


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

1823: født 16. Juli - OLE Andreasen - 'uægte' - døpt 17. August i Grue. Pige Oliana Arnesdatter Tenaasen, udlagdt Lieutenant Andreas Benjamin Heide paa Opager til barnets fader.Ole konfirmeres 8. okt 1837 i Grue kirke bosatt på Quernhaugen (muligens under Unumb) tilhørende Brandvold annex.Vedr. Ole: Har gått gjennom FT1865 over hele Solør samt søkt FS og DA-Global, men finner intet. Har også gått gjennom døde Grue + Brandvold tom begynnelsen av 1866 - intet.?1 Kjenner noen til skjebnen til Ole??2 Er hans mor, som ved Ole's dåp/konfirmasjon står som Oliana Arnesdatter Tenaasen - den samme som Olea Arnesdatter Tenaasen som døpes 7. feb 1802 med foreldre Arne Olsen og Anne Hermansdatter?Løytnanten har jeg rimelig bra kontroll på!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

La meg bare legge til at ved FT1865 Grue, så er det ikke ham som står på Vold som Ole A. Ranaasen 44 år - dette er nemlig en Ole Arnesen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Hjertelig takk for det, Carsten!I et blaff av naivitet lot jeg være å søke på Heide (selv om jeg tenkte på det) i og med at det ved dåpen sto Andreassen. Og dermed kastet jeg bort mye tid til å leite i KIB'er. Dumt av meg!Vet noen hvordan/hvorfor han havnet der - evt. om han traff kona et annet sted f.eks. i Christiania?Igjen takk, Carsten!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.