Gå til innhold
Arkivverket

[#60324] Jonetta Olsdotter frå Risan i Frosta, til Amerika etter 1865, men kva år?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

FT1865 for Rismarken under Risan i Frosta syner denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ole Jacobsen Husfader g Husmand med Jord 1826 Frostens Prgj.Martha Maria Larsdatter hans Kone g 1826 Frostens Prgj.Lorentz Olsen deres Søn ug 1858 Frostens Prgj.Johannes Olsen deres Søn ug 1860 Frostens Prgj.Jonetta Olsdatter deres Datter ug 1855 Frostens Prgj.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Jonetta som i Amerika skreiv seg Jonetta Lien, gifte seg i Grand Forks, ND i 1881, men eg har ikkje greidd å finna utvandringsåret hennar.Er det nokon med lokal kuinnskap i Frosta som kan hjelpa meg her?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Her Lenke er familiens utflytting registrert i kirkeboka (Amerika i 1873, som nevnt i innlegg 2). Jeg kan ikke umiddelbart finne dem i utvandrerlistene for Trondheim.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Janne Anita og Arne for flotte innlegg. Med dette er problemet løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.