Gå til innhold
Arkivverket

[#60345] Gård nr. 116 i nåværende Drammen kommune.


Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei.Vi har kjøpt oss et nytt hus i Drammen. Det er bygget i 1922. Men jeg kan ikke finne noen gård nr 116 i Drammen, da jeg vil prøve å se om jeg kan finne noe mer info, om hvem som bygde det, utgifter e.t.c. (vis man er heldig)Jeg har sjekket ut bygdeboken for Lier, i og med at Åssiden (der vi bor)tilhørte der en gang. Den gården i Lier med nr. 116 er Lahell og ligger ut ved Drammensfjorden.Berskog og KJøsterud, (som lå i Lier). Er det nærmeste jeg har kommet rundt her. Berskog ligger på andre siden av veien herEr det noen som vet om det har blitt byttet gård.nr eller noe slikt ??All info mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

I Norske Gaardnavne er det 13 gardar i Bragernes, Lier:1 Kjøsterud vestre2 Kjøsterud mellem3 Kjøsterud østre4 Li5 Berskog nordre6 Berskog søndre7 Myre8 Landfald store9 Landfald lille10 Øren11 Hotvet12 Strøm13 StrøtvetNår gardar går frå éin kommune til ein annan, skiftar dei nummer. Du kan kanskje sirkle deg inn på den rette garden ved å prøve å avgrense dei ulike på lista.Det er mogleg du kan få hjelp av dette nettkartet: http://kart.d-ikt.no/gislinewebinnsyn%5Fdrammen/Gå inn på Velg søk og vel Eiendomssøk. Her kan du leggje inn gards- og bruksnr. Sannsynlegvis vil bruksnr. 1 oftast gje deg senteret i den gamle garden.Viss ikkje dette fører fram, burde kommunen kunne fortelje deg kva gnr. 116 heiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.