Gå til innhold
Arkivverket

[#60346] Konrad Norman Johansen, f- 20. mars 1888. Hamarøy


Gjest Einar Grøneng
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Grøneng

Kan noen hjelpe meg å finne opplysninger om denne person i USA. Han reiste med Aaro fra Trondheim den 9. nov. 1910 til Duluth, Min. I listen over Emigranter fra Trondheim 1867-1930 står han oppført som Konrad W. Johansen, men her tror jeg at N for Norman er feillest til W. Jeg kan ikke finne han som emigrant i USA, Ellis Island. Takk for den hjelp jeg kan få. Einar Grøneng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Et tips er at når man ønsker å få opplysninger om en person som har emigrert til USA, så bør man ta med USA i tittelen.Det er mange som hjelper til med å lete i USA, men vi leser ikke innholdet i alle temaene.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette er nok rette mannen selv om fødselsåret er feil. På image er det oppgitt at han er født på Hammarøy, Norge. Han er 'car repairer', er gift og har ei datter. Er ennå ikke amerikansk statsborger.World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Conrad Johnson City: Not Stated County: St Louis State: Minnesota Birthplace: Norway Birth Date: 20 Mar 1889 Race: Caucasian (White) Roll: 1675781 DraftBoard: 1- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Conrad N Johnson Home in 1930: Duluth, St Louis, Minnesota Age: 42 Estimated Birth Year: abt 1888 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Minnie L Race: WhiteHousehold Members: Name Age Conrad N Johnson 42 Minnie L Johnson 41 Lester Johnson 13 Kenneth Johnson 11 Floyd Johnson 10 Everett Johnson 7 Phillip Johnson 5Conrad er 'car repairer, steam railroad'. Immigrerte i 1910. Minnie er født i Minnesota av norske foreldre. Alle barna er født i Minnesota. Conrad giftet seg når han var 27 år.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Conrad N Johnson Home in 1920: Duluth, St Louis, Minnesota Age: 30 years Estimated Birth Year: abt 1890 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Minnie L Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1910 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 423Household Members: Name Age Conrad N Johnson 30 Minnie L Johnson 30 Lester O Johnson 3 Kenneth S Johnson 1 8/12 Magnus Nergord 29 Alma E Nergord 28 Goldie J Nergord 2/12Minnies søster Alma med familie bor sammen med de. - hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Du fant han ikke på Ellis Island fordi han ankom Boston.Boston Passenger Lists, 1820-1943Name: Konrad Johnson Arrival Date: 24 Nov 1910 Age: 22 years Estimated Birth Year: abt 1888 Gender: Male Ethnic Background: Scandinavian Port of Departure: Liverpool, England Ship Name: Cymric Port of Arrival: Boston, Massachusetts Friend's Name: A Thomas Last Residence: Norway Birthplace: Hamarog, Norway Microfilm Roll Number: 158Skal til sin svoger A. Thommasen i Duluth.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Søkte på nettet etter Conrad Norman Johnson Duluth, og da fikk jeg opp et tema på Slektsforumet til DISNorge som også omhandler denne personen og innlegget var laget av deg. LenkeEinar, du har kastet bort min tid som jeg kunne ha hjulpet andre. Vet du ikke er nybegynner ettersom du ble registrert på DISNorge i 2004, så den unnskyldningen har du ikke.Neste gang bør du enten bare legge inn tema et sted, eller legge inn link til de andre temaene. Slik at du hindrer at folk gjør dobbelt arbeid.I innlegget i Slektsforum la du inn mer bakgrunnsopplysninger enn i temaet her på DA. Neste gang bør du legge inn alt du vet.- frustrert hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.