Gå til innhold
Arkivverket

[#60363] søker opplysninger om Marie Andersdtr. Eikefjord f.ca.1755 S&F


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Jeg søker opplysninger om Marie Andersdtr. Eikefjord f.ca.1755 i følge Martens Slektstavle side 118 var hun gift med Jacob Pedersen Osen f.ca.1743 og død ca. 1817Jeg har registrert 5 barn etter henne:Abraham Jacobsen Osen f. januar 1786 døpt 1. februr 1786Anna Jacobsdtr. Osen f, ca. 1788Malene Marie Jacobsdtr. Osen f. 22.07.1790 død 02.10.1874 gift med Ludvig Andreas Christophersen Martens.Pernille Jacobsdtr. Osen f. ca. 1795Boleta Jacobsdtr. Osen f.ca. 1797det var skifte etter hennes mann 12,07.1817 :LenkeDet blir egentlig to spørsmål:Er det noen som har kjennskap til hvem hun var datter av ?Hvilke kirkebøker er det som dekker Eikefjord ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser at du har funnet 5 barn av Jaob og Marie,hvorav det ene barnet heter Malene Marie,døpt 1793.Fant et barn som het Malene MARGRETHE,født 1792. : Lenke Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takkDa var vielsen på plass også, skal se om jeg klarer å finne den i de skannede kirkebøkene også.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Når jeg ser kirkeboken fra 1785, så tror jeg ikke jeg engang skal forsøke å lete etter noe som helst akkurat det året.LenkeDette har jeg ingen mulighet til å lese noe som helst avmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

De giftet seg 1 mars 1785 i Førde,ifølge Fs(innlegg 5)Fant en vielse 1 mars 1785,mellom Jacob Pedersen Ousen og MAREN(?) Andersdatter, Vævring Nederst på venstre side:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 4 (1781-1803), Kronologisk liste 1785, side 106-107. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11405&idx_id=11405&uid=ny&idx_side=-54>Lenke Permanent bildelenke: LenkeBarna deres: Abraham,døpt 1 feb 1786(Venstre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1786, side 5. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeAnna Henrica,døpt 8 april 1788.(Høyre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1788, side 23. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Malene Marie,døpt 22 juli 1790(Nederst,høyre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1788, side 23. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Malene Margrethe,døpt 1 april 1792(Høyre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1792, side 56. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeMalene Marie,døpt 15 okt 1793(nederst,høyre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1793, side 69. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkePernille,døpt 15 mai 1795(Venstre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1795, side 82. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeAnna Bolette,døpt 7 feb 1797(høyre side,nederst): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 3 (1785-1821), Kronologisk liste 1797, side 96. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Ann-MaryDa er alle dåpsdatoene på plass. Tusen takkSer du også har klart å lese vielsen deres i 1785. Der heter hun da Maren Andersdtr. Væring.Ligger Væring i Eikefjord, eller er dette i Askevold ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er og giftermålet deres fra fylkesarkivet: LenkeDet står at hun er født Vevring i Førde pr.gj og han Osen i Kinn pr.gj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser ut for at det er feil link over til Anders Johans. død på Vevring i 1800, han var født 1738. Prøver en gang til: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, da er det nummer to. Hun som var født i 1765.Da gifter foreldra seg her: Lenke Det stod som sagt over Annanias og ikke Anders da han gifta seg.Jeg fant en Anders Vevring konfirmert i 1750.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, men det stemmer ikke med far til nummer to over. Men det kan jo hende at det er feil selv om alderen stemmer bedre med ft 1801. Jeg ville nå ha spurt i alle tilfeller.Det er nok den samme som jeg fant død i 1800 og muligens far til Massi over.Den andre Ander/Annanias het Markvards.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, nå roter jeg! Det passer jo bedre med nummer en ettersom hun var 46 år i 1801!! Hun skulle da vært født ca 1755, men finner ingen kandidater da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg fant dette på FS: LenkeForeldre Anders Halvorsen og Anna Rognaldsdatter. Det er lagt inn av privatfolk, så det må jo sjekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk KjellaugEtter det som står i FS, så døde hun i 1787 Vevring, Naustdal, Sogn Og Fjordane, NorwayEr det mulig det kan være skifte etter henne her ?Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

12 barn av Anna Rornaldsen og Anders Halvorsen.ALT MÅ SJEKKES!: Henrik,1743: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100181788495&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeMargrethe,1744: LenkeAnna Katrina,1744: LenkeMassi,1748: LenkeInger,1750: LenkeAnders,1752: LenkeSofia,også 1752: LenkeOg Marie,1755: LenkeValentin,1761: LenkeHelen Johanna,1762: LenkeSofia,1768: LenkeMatias,1771:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.