Gå til innhold
Arkivverket

[#60363] søker opplysninger om Marie Andersdtr. Eikefjord f.ca.1755 S&F


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Mor til de 12 barna het Anna Rognaldsen(eller Rognaldsdotter),og ikke Rornaldsen,som jeg kom i skade for å skrive. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Denne Anders Halvorsen skal ifølge FS, være f. på Håvik 11/10-1718 og død i 1798.Finner ikke skifte etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Anna Rognaldsdotter ,gift med Anders Halvorsen i 1741.(Her er Anna ført som født 1716 og død 1787: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100399203375&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeTror Anna var gift 2 ganger,først med Rasmus Olsen i 1734: (Her står Anna oppført som født 1716 og død 1787): LenkeAnna sine foreldre er Rognald Jonsson Bruland og Anna Andersdatter Vefring.(Anna er født 1716 og død 1787):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan de ha bodd på Gjøringbø før de kom til Vevring (like over Førdesfjorden).. Der får nemlig en Anders en datter Mari i 1744 (ca midt på venstre side): Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 2 (1728-1748), Kronologisk liste 1744, side 129. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11403&idx_id=11403&uid=ny&idx_side=-129>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen her er ihvertfall en Anders på Vevring i 1744 for da får Anders Ytre Vevring en datter Margrethe (høgre side) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 2 (1728-1748), Kronologisk liste 1744, side 134. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 2 (1728-1748), Kronologisk liste 1744, side 134. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hvis det er samme Anna som var gift med Rasmus Olsen,fikk hun to barn med første ektemann:Rognald,født 1735,og død 1742: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100181788629&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeRakel,født 1737 og død 1763: LenkeFS mener de også får en datter ved navn Rakel i 1740(litt merkelig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Såg ikke Ann-Marys innlegg, da kan vi nok gå ut fra at han var den Anders som fikk en datter Margerthe på Ytre Vevring i 1744.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nåja (#30), ikke så merkelig, jeg har sett mye rart på FS. Alt som er lagt inn av privatfolk der må nok sjekkes, men det kan være en bra pekepinn.Da kan en jo sjekke kirkeboka etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nåja (#30), ikke så merkelig, jeg har sett mye rart på FS. Alt som er lagt inn av privatfolk der må nok sjekkes, men det kan være en bra pekepinn.Da kan en jo sjekke kirkeboka etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående Anna Rognaldsdotter og hennes første ektemann (antar at det kan være samme Anna Rognaldsdotter som først var var gift med Rasmus Olsson og senere Anders Halvorsen)Rasmus Olsson var født 1704 ,Kval,S&F,av foreldre Ole Ellingsen og Marta Sjursdotter: Lenke Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har leita i kirkeboka 1754-1755 uten å finne noen Mari/e Andersdtr på Vevring. Anders Vevring er ofte sponsor, ser jeg.Kanksje noen ser bedre enn jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående Rasmus Olsson's foreldre,Ole Ellingsen og Marta Sjursdotter.Jeg fant ingen flere barn av Ole Ellingsen og Marta Sjursdotter:Ole Ellingsen var født 1661,Kval.Giftet seg med Marta Sjursdotter omkring 1703 og døde i 1722: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100181788602&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeMarta Sjursdotter skal, ifølge FS,være født omkring 1780:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du mener vel 1680 for ellers ble hun gift før hun ble født-;)Dette kan jo ikke sjekkes i kirkebøkene, men kanskje noen med bygdebok fra området kan være behjelpelige til å sjekke.Har fremdeles ikke funnet Mari/e Andersdtr på Vevring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Skrivefeil at Marta ble født i 1780 ja,Kjellaug! He,he...Jeg har heller ikke funnet Mari/e på Vefring enda.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Kjellaug og Ann-MaryHar vært en liten tur til byen, og ser dere har funnet en hel mengde med aner. Tusen takkDet som muligens er det største problemet da, er vel som Kjellaug nevner (37) å få bekreftet hvem hun var datter av.Jeg finner heller ikke andre skifter som kan passe en det som jeg har forespørt om. Så det hadde vært fint om noen har mulighet til å sjekke bygdebøkene for området.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.