Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

[#60383] Jørgen Christensen, Odden g (1743) m. Maren Wraalsdatter, Egelands Jernverk

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Noen som kjenner til denne familien? Jørgen Christensen Odden og Maren Wraalsdatter, Egelands Jernverk.Gift: 6/10-1743 i Søndeled. Trolovet: 23/6-1743. Cautionister: Ole Giliussen og Johannes ChristensenBarn (alle på Verket): * Ingeborg, f. 1745* Christen, f. 1748* Wrol, f. 1749* Christen, f. 1752* Ingebor, f. 1753* Jan, f. 1759* Anne, f. 1762* Anne Johanne, f. 1764* Christen, f. 1766Maren Wraalsdatter begraves 5/6-1784 63 år gammel. Hun er antagelig fra Risør.Jørgen Christensen jeg ingen formening om, annet enn en vag mistanke om at er fra Gjerstad.Mvh Ole-Bjørn Aaltvedt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dette har du vel allerede funnet selv,kanskje?Ved søk på FS fant jeg en dame som heter Maren Vraalsen,døpt 20 jan 1721,datter av Wrold Hansson: Lenke Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Jo da, jeg har sett denne, og har den inne som alternativ. Spesielt siden det er den eneste Maren Vraalsen som blir født i det tidsrommet i området.Noen som kan avkrefte/bekrefte denne? Eller som kan gi tips om Jørgen Christensen?Ole-Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Akerholt

HeiI boka om Egelands Jernverk finner jeg på s.194 en Jon Vrålsen Grantangen som driver handel på Søndeled. Han var født i 1814. Mulig familie med Maren?Lisbeth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.