Gå til innhold
Arkivverket

[#60394] Martas Simensen f 1852 i Ringsaker


Gjest Odd Roen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Roen

Matias Simensen f 29 okt 1852 døpt 14 nov i Ringsaker - utenfor ekteskap med foreldre Simen Gudbrandsen og Eli Larsdatter. Matias er min tippoldefar og jeg vet ikke noe om hans foreldre. Når de er født og deres foreldre igjen.Det er mange på denne nettsiden som kan mye. Er det mulig å få hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer blir din tippoldefar konf. i Ringsaker i 1867, bosted Haugeneie, samme som morens bosted v. Mathias' fødsel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Mathias kaltes Stenhougen (altså bosted, og fødested Haunegeie) v konfirmasjon, så det ser ut til at det er den samme som i innlegg 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Moren var det verre med: Jeg finner flere Eli Larsdøtre konfirmert i årene 1843 og utover, men ingen med bosted/ fødested Haugeneie.nr. 11 i 1843, Ulven. nr. 1 i 1846, Frengdstuen. nr. 28 i 1847, Messenlien. nr. 49 i 1848, storbratten, f. Langsletteid i Faaberg. nr. 8 i 1849, Ekerenm, f. Bjørge i Vang........Her må nok elimineringsmetoden inn. Hun kan jo også være en tilflyttet pike, siden hun lever som ugift/ inderst på Haugeneie ved sønnens fødsel. Finner heller ikke noen Eli Larsdatter død i årene frem mot 1865, som kan passe med bosted og alder.....Så dette blir nok en nøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.