Gå til innhold
Arkivverket

[#60403] Familien til Iver C. Flugsrud, Ringebu- hvor ble de av ?


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Anne Mortensdatter Kolstadlien født 1850, gifter seg 1870 i Ringebu med Iver Christensen Flugsrud 1842-1882. De får barna Martinus 1870, Karen 1873-74, Christian 1975, Karen 1877 og Marie 1880-81.Etter at Iver dør i 1882, finner jeg ingen spor etter kona og barna. Kan ikke se at noen av barna er døpt i Ringebu, ikke blandt begravd eller utvandret.Her er familien i 1875 LenkeHåper at noen kan gi meg noen opplysninger som kan føre til at jeg finner de igjen - f.eks. FT 1900.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til sønnen Martinius,født 27 jan,døpt 19 april(nr 42): Kildeinformasjon: Oppland fylke, Ringebu, Ministerialbok nr. 7 (1860-1877), Fødte og døpte 1870, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8947&idx_id=8947&uid=ny&idx_side=-83>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKaren,født 19 feb,døpt 13 april 1873.Kanskje dette barnet døde som liten, ettersom hun ikke er med på tellingen i 1875?: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Ringebu, Ministerialbok nr. 7 (1860-1877), Fødte og døpte 1873, side 99. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeChristian,født 19 mars,døpt 16 mai 1875: Kildeinformasjon: Oppland fylke, Ringebu, Ministerialbok nr. 7 (1860-1877), Fødte og døpte 1875, side 118. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har alle detaljer om familien frem til Iver Christensen dør den 13. desember 1882 i Øverjordet i Ringebu. Den første Karen dør 18.4.1874, derfor er hun ikke med i FT1875.Jeg tenkte kanskje at det var noen som har sett barna konfirmert et annet sted, eller om de rett og slett har utvandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Otto Morken

Det blir også født ei jente døpt Marie født 29.04.1880 som er død 5.04.1881 men henne har du kansje.De bor da fremdeles i Vaalebro.(Snippen) Jeg har sett gjennom de trykte Kirkebøkene for Ringebu fram til 1898 og kan ikke finne at de har meldt flytting, men de kan selvsagt være utflyttet for det. Finner dem heller ikke i FT.1900 noen steder. Det er vel helst slik at de har utvandret til Amerika. I Matr. 1886 står Øverjordet 50/5 på Paul O. Aasaarmoens Børn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Per Otto,Har funnet at Anne Kristens og barna emigrerte i 1883. Yngstedattera Karen står under som Rønnaug Hansdtrs barn. Jeg har ikke funnet at hun har flere barn enn Marie som er 10 år. LenkeDa er jeg iallefall kommet et steg videre. Skal se om jeg finner mer om dem i Black River Falls, WI.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Hei Tordis. Jeg fant ut at Marie f.29.04.1880 er død 5.04.1881. ( Klokkerboka for Ringebu 1880-1898) Men hvor er karen f.1877 ? Er hun også død ?Det ser ut til at Anne reiser sammen med ei anna enke i samme situasjon. Skal se litt mere på dette imorgen.Per Otto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Hei Tordis.Har ikke funnet ut noe nytt men jeg fant dem til slutt i Utvandrerboka for Ringebu. Der er etternavnet til Anne feil og det er ikke oppgitt hvor de utvandret fra.Mor til Karen 4 år er nok forvekslet for Rønnaug har ikke fått barn fra 1878 til 1883,det året de reiser. Som du har funnet ut tidligere. Spennende å høre om du finner dem igjen i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1900 United States Federal CensusName: Anna Christenson Home in 1900: Albion, Jackson, Wisconsin Age: 49 Estimated Birth Year: abt 1851 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Sister Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1884Household Members: Name Age Knute Martinson 38 Anna Christenson 49Denne Anna er f. aug 1850, enke, gift i 25 år, 3 barn. Matcher ikke helt din Anna. Men du vet vel om din Anna hadde en bror Knut f. juli 1861?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Ja,Anne Mortensdtr født 27 Aug 1850 i Kolstadlien Ringebu har en bror Knut Mortensen som er født 2 Jul 1861.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1910 United States Federal CensusName: Martin Christensen Age in 1910: 39 Estimated Birth Year: abt 1871 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Spouse's Name: Katie Home in 1910: Loyal, Clark, Wisconsin Marital Status: Married Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1883Household Members: Name Age Martin Christensen 39 Katie Christensen 37 Frank Christensen 18 Oscar Christensen 12 James Christensen 2 Alma Allmann 18Kan være denne Martin. Må finne han i 1900 for å se fødselsmåned og år.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1900 United States Federal CensusName: Grant Christianson Home in 1900: Loyal, Clark, Wisconsin Age: 30 Estimated Birth Year: abt 1870 Birthplace: Norway Relationship to head-of-house: Head Spouse's Name: Kate Race: White Occupation: View Image Immigration Year: 1880Household Members: Name Age Grant Christianson 30 Kate Christianson 27 Carl Christianson 5 Oscar Christianson 2Image er dårlig, men det står Martin (ikke Grant). Står at han er født april 1870 i Norge. Imm i 1880, og har vært 20 i USA.Er da sannsynligvis ikke den rette Martin.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei og takk til dere alle !Jeg har også vært inne på denne familien, men er usikker da 'min' Martin er født 27. januar 1870.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.