Gå til innhold
Arkivverket

[#60405] Even Nielsen Egenæs sin kone


Gjest Olav V. Landsverk
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav V. Landsverk

Even Nielsen Egenæs (1803-1857), Nøtterøy, var gift med Maren Kristine/Kirstine Christiansdtr som døde 14. apr. 1831 (i barsel), 25 år gammel. L. Bergs ”Nøtterø” har ingen oppl. om hennes foreldre. – som hermed etterlyses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Olav,Vis jeg har tydet skriften riktig, er Faren: Clemmet Larsen (født ca 1771); Moren er: Sophie 'Kistine' Olsdatter (født ca 1774). Maren 'Kistine' ble døpt 13. november 1803. Kildeinformasjon: MINI II2 Tangen i Strømsø, folio 86.Mvh Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Sorry Olav,Informasjonen i 4 er nok ikke riktig - etternavnet og året stemmer ikke med dine opplysinger. 'Back to the drawing board' som vi sier her borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav V. Landsverk

Tusen takk, Berit Kn. & Anne T! Opplysningen om at hun var født i Drammen var særlig nyttig. Hun har en viss etterslekt der, ettersom hennes datter Christiane (f. 1831) .ble gift dit ( - og jeg har henne hengende på veggen.) Jeg kom fram til hennes fødsel i Kongsberg, men før jeg kom så langt, var vielsen på plass her.Så da er spørsmålet: Hvem var foreldrene til Christian Hansen Rypaas og Gunhild Jørgensdr. Steen?Et villspor: En del kirkebøker for Drammen er jo digitalisert, men der er dessverre Rypaas blitt til Bypaas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.