Gå til innhold
Arkivverket

[#60432] Hafslo; Lars Larsen - hans forfedre.


Gjest Kitty Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kitty Olsen

Jeg søker etter forfedre til Lars Larsen,f: 18.07.1842. Han reiste ut, ble gift og bosatte seg i Lofoten. Etter hva jeg har funnet ut var foreldrene Lars Larsen og Karen Johannesdatter, Hillestad. Noe videre kommer jeg ikke på farsiden da det er så ubegripelig mange som heter Lars i Hafslo. Så for at jeg skal komme rett ut ber jeg om hjelp fra lokalkjente folk. Da paret giftet seg i 1841 var det opplyst at brudgommen var fra Qvam. Håper det er noen som kan hjelpe meg.Hilsen Kitty Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Då paret gifta seg 09.11.1841, var Lars Larsen 26 år. Det er truleg den Lars (Dokken) som vart døypt 27.08.1815. Mora heitte Brita. Karen Johannesdtr. Raaum var 28 år då ho gifte seg. Ho vart døypt 08.08.1813. Mora heitte Margrete. Dei fire første borna til Lars og Karen heitte Lars, Johannes, Margrete og Brita. Dette stemmer bra med besteforeldra sine namn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.