Gå til innhold
Arkivverket

[#60440] Karen Andersdtr Dahl f. ca 1793


Gjest Joy Sundrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Joy Sundrum

Karen Andersdtr Dahl giftet Halvor Henriksen Wold i Trondheim Domkirken 29 nov 1821. Det står hun er 32 år gammel og ble født i Budvigon. Karen og Halvor fikk Henrika Bergithe f. 1819, Carl Andreas f. 1822, Johan f, 1825, og Oline f. 1834---fant i kirkebøkene.Jeg har ikke hadde sukkess for å finne hvor Dahl ligger og hvem var hennes foreldrene. Er det en bygdebok jeg skulle lese? Ellers, hun må være på 1801 folketellingen--men hvor? Takk hvis noen kan hjelpe meg! Joy Sundrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Nervik

Har funnet henne i folketellingen 1801. I Buviken under Bynes.Sammen med foreldre og 2 søsken helt nederst på siden. Lenke Med hilsen Arne Nervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk mye, Arne og Kjellaug. Vet dere hvilke bygdebøker innholde opplysninger om Dahl, Dybdal,og Husebye (fra 1801 folketellingen)? Jeg har lyst til å finner flere forfedre. Takk igjen, Joy Sundrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk, Arne. Jeg kan bruke Inter-Library Loan å få bøkene. Kunne jeg stille en spørsmål til? Er Dahl og Dybdal forskellige gårder? Men Dahl, Dybdal or Husebye are alle i Buvika? Takk igjen! Joy Sundrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner Dybdahl i Røros og Holtålen i Sør Trøndelag.Det er en gard Daløen i Bynes, men det stod jo Dybdal bak farens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Landrø

I Buvikboka av Jon O. Snøfugl, (bind 1, side 288)finner jeg Karen Andersdt. under plassen Djupdal så lå under gården Husebye. Karen ble døpt den 11.august-1793, og ho døde på Onsøyen (Buvik) den 20.mars-1863. I boka er det oppgitt av ho var ugift, men det må være feil.Foreldrene til Karen er: Anders Iversen, født ca. 1746, død 18.november 1831, gift høsten 1782 med Berit Olsdatter Kottum, født ca. 1749 i Melhus, død oktober 1811.Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk, Arild. Kunne du sjekke død i Domkirken? Lenke Det står Karen som giftet seg med Halvor Henriksen Vold/Wold døde i Trondheim. Tror du de er den samme personen? Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.