Gå til innhold
Arkivverket

[#60448] Etterkommere av August Hansen f 16 mars 1862 på Skonhovdeie i Vardal


Gjest Olaf Solberg Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Solberg Hansen

August Hansen f 16 mar 1862 på Skonhovdeie/Vardal var fabrikkarbeider og senere kirketjener i Gjøvik kirke, han var gift med Ingeborg Olsdatter f 21 jan 1863 Skjerveneie/Vardal. Hans sønn Hans Mauritz Hansen f 8 sep 1885 Skonhovdeie(flyttet til Larvik) og hans etterkommere har jeg full oversikt over. De jeg vet mindre om er hans andre barn og deres etterkommere. Barn: helene Hansen f.14 mar 1883 Gryteie/vardal(gift 16 sep 1912 i Gjøvik), Jul Hansen f22 jun 1889 Skonhovdeie, Juul Hansen f 11 jun i Gjøvik, Hjalmar Hansen f 14 juli i Gjøvik. Jeg håper noen av disse har etterkommere i Gjøvik m/omegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Ja, jeg har sjekket slektshistorielaget.no og lånt bygdebok for Vardal samt kjøpt den nye bygdeboken og selvfølgelig sjekket skannede kirkebøker(men er ikke helt ferdig). Fødte etter 1928 er ikke tilgjengelig og jeg håpet noen har noen av disse i sitt slektstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Olaf Solberg Hansen

Faren til August het August Hansen født 16 mars 1862 på Skonhovdeie, og moren Ingeborg Olsdatter født 21 januar 1863 på Skjerveneie. De ble gift 13 januar 1883 i Vardal kirke. Så langt jeg kan se fikk de totalt 7 barn: Helene 1883, Hans Mauritz 1885, dødfødt gutt 1888, Juul 1889, Anton 1892, Juul 1895 og Bernt 1899. De fem første døpt i Vardal kirke og de to siste i Gjøvik kirke. Hans giftet seg med Anna Klemmetsdatter (f 5 mai 1883 døpt i Ringsaker kirke)20 november 1907 og flyttet senere til Larvik hvor de har mange etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Har funnet Hans Andersen som far til August, og Ole Kristiansen som far til Ingeborg.Stemmer det? Min oldefar Hans Olsen er født på Skjerveneie 1856,mine tippoldeforeldre( hans kone Oleane Olsdtr's fam.) bodde på Skonhovdeie ca. 1850- 1854. Begge har mange søsken, og de selv mange barn. Trodde kanskje det var noe kobling her, men klarer ikke å finne ut av det. Har mer detaljerte opplysninger hvis du vil spinne videre! Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Solberg Hansen

Mitt forrige innlegg ble litt smør på flesk og selvfølgelig het faren til August Hansen Hans Andersen født 29 januar 1837 på Mælum, Vardal gift 2 januar 1862 i Vardal kirke med Helene Andersdatter født 23 november 1833 på Bjørnsveen, Vardal. Foreldrene til Ingeborg var Ole Kristiansen født 13 september 1839 på Lerud Nordre, Toten og moren Johanne Hansdatter født 15 mars 1837 på Bye, Vardal. Ole og Johanne var ikke gift, han var sønnen til gårdbrukeren og hun tjenestepike. Resten av innlegget om August og ingeborgs 7 barn stemmer så langt jeg har funnet ut. Hvis du har info om andre etterkommere av August og Ingeborg kan du sende mail til meg på tryggdykk@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.