Gå til innhold
Arkivverket

[#60469] Mosterhamn/bømlo


Gjest Anita Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

B IV, s 212 Foreldra til Lars Osmundsson Eikeland/Grønås f ca 1715: 'I 1710 vart garden delt i 2 like bruk. Bruket vert kalla «søra Eikeland». 36 Omund Omundsson Ottrøyno (nr. 8), f. ikr. 1670, d. i Grønåsvågen i 1745. G.m. Mari Ådnesdtr. Spissøy, nedre (nr. 3). Ein veit korkje når ho var fødd eller døydde. Born: a. Kari, g. Grindheim, øvre (nr. 93). b. Omund, f. ikr. 1707, matros i Kongens teneste og budde i Kjøbenhavn. c. Ådne, f. ikr. 1709, g. Skimmeland, nedre (nr. 53). d. Elling f. ikr. 1711. g. Totland (nr. 115) e. Lars, f. ikr. 1715, g. Grønås (nr. 48). f. Bertel, f. ikr. 1719. g. Bothild, f. 1722. h. Mari, f. 1727, g. Grønås (nr. 24). Omund bygsla først tredjeparten av garden i 1703. Etter at eigaren, Erik Andersson døydde i 1710 fekk han i tillegg bygsla so mykje at han brukte halve garden. I 1743 selde Sara Koren garden til Sverus Barnsen, og Omund vart då utsagd og måtte flytta. Han budde i Grønåsvågen som husmann dei siste åra han levde. Omund sto seg bra den tida han budde på Eikeland. Han var kyrkjeverje og lagrettemann. Sverus Barnsen tok over heile garden til 1747.'Her ser jeg at jeg har de og i min data, så sender deg det jeg har funnet bakover her.Hei Unni, Ja de(Steffen og Anna) har jeg og i min data, undres om ikke de kom med da jeg sendte data fra Børøy til Anita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Anita skal få nok å jobbe med!Her er foreldra til Petter Olsson Naustbakken/Eikeland f 1759B IV, s. 224:'75 Ola Jakobsson Grønåsvågen, Grønås (nr. 92), f. 1730, d. 1811. G.m. 1. Mette Petersdtr. Barmen, Tysnes, f. 1727, ei syster til Anders Petersson, Eikeland. Ho d. mellom 1773 og 1778. Born: a. Jens, f. 1758, g. Gilje (nr. 30), «Skoleholder». b. Petter, f. ikr. 1759, g. Totland (nr. 43). c. Marta, f. ikr. 1764, g. Skimmeland, nedre (nr. 66). d. Jakob, f. 1765, g. Otterøy (nr. 37). Han var «skaffar» etter faren. e. Ola, f. 1769, g. (Eikeland). f. Brita, f. 1773. 2. Judith Ådnesdtr. Totland (nr. 79), f. 1734, d. 1807. Barnlause. Ein veit ikkje kva tid Ola kom til Naustbakken, avdi han hadde ikkje tinglyst bygselsetel. Truleg ikr. 1758. Han var brukar til 1805. I 1778 stemnde Ola Aslak Uro fordi han hadde skulda Judith for dugløyse i mange ting. Judith hadde vore taus hjå Aslak, som fortalde at ho var «arrig» og sprang etter borna hans « med skjelden og banden og en stokk i haanden ». Når ho skulle vaska og kjemba borna, slo ho vatn i munnen pa dei så dei ikkje skulle skrika. Seinare stelte dei seg sjølv. Når Aslak kom heim frå sjøen, måtte han sjølv koka mat, henta vatn og berga høyet, medan tausa låg til sengs, men ho var snill med kona hans som var sengeliggjande. Ola var «skaffar». I åra 1766 75 fekk Ola fattig hjelp.' Her må du få hjelp fra Tysnes sogene til mora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

B IV, s 440:'92 Jakob Jansson Grønås (nr. 10), bygsla Grønåsvågen i 1752. I 1756 er sagt han var død. Kona heitte Berta Ellingsdtr. Kjende born: a. Ola, g. Naustbakken, Eikeland (nr. 75). b. Marta, d. 28 år gl. i 1746.'s 420:'10 Jan Larsson Grønnevik, Finnås (nr. 44), f. 1700, d. 1759. G.m. 1. Synneva Nilsdtr., d. 50 år gl. i 1733. Born: a. Jakob g. Grønåsvågeil (nr. 92). 2. Magnhild Olsdtr. Grønåsvågen, d. 39 år gl. i 1744. Born: b. Lars, f. 1734, g. (Grønås) c. Guro, f. 1737, g. Sjøvoll (nr. 27). d. Synneva, f. 1739. e. Ola, f. 1743. 3. Brita Holgersdtr. Born: f. Ola, f. 1746, g. Magnhild, f. 1747. h. Ola, f. 1751. i. Holger, f. 1753, g. Teigland (nr. 3 0). Jan var komen til Grønås før 1733. I 1744 tok Lars og Bertel Omundsøner over garden og Jan måtte flytta til Teigland. I 1743 var Jan trongande som mange andre og fekk då 1 rdl. av «Den Kgl. Naadegave». Han var lagrettemann og legdsmann for soldatlegda. Då Jan og dei andre brukarane flytta, vart bruk A, B og C, slegne saman og delt i 2 like bruk, som me kallar bruk A og B.'s 120:'44 Lars, er nemnd som husmann i Grønevikjo i 1715. Ein son er kjend: Jan, f. 1700, g. Grønås (nr. 10). I 1720 er Lars borte. (Opynget en Ko i 2 aar hos Lars Grønnevigen i 1711 13).'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På Totland n° 42, får vi vite hvem Marta Torkjelsdtr er:B IV, s. 253:'42 Erik Eriksson Håvik, ytre (nr. 7), f. 1743, d. 1785. G.m. Marta Torkjelsdtr. Ådnanes (nr. 13), f. 1749. Born: a. Erik, f. 1770, d. før faren. b. Helge, f. 1771, g. Totland (nr. 44). c. Guro, f. 1774, g. Teigland (nr. 56). d. Anna, f. 1777, g. Oldereid (nr. 17). Marta oppattg. m. Peter O. Totland (nr. 43). Erik kjøpte bruket av verfaren i 1768 og var brukar til han døydde. Erik var ein stor og velvaksen mann, men hadde ein skade i eine foten. Han var velstandsmann. Buet etter han var rikt. Bruttoeiga var 585 3 10. Netto 378 0 6, utanom jordegodset. Bruket var dyrt kjøpt er sagt, og var « aldeles lotte og lundeløst, samt lidet høe og endnu mindre korn avles». Det var taksert for 249 4 8. 1 buet var elles m.a. 1 merr, 6 kyr, 1 kvige, 1 stut, 5 kalvar og 3 smaler. Noko hollandske, engelske og danske gull og sylvmyntar. Eindel sylv, m.a. ei sylvkanne med innskrifta «(Haase?) og G.A.K. lens Datt. Niels Nielsen Tausan, Karen Iens Datt. og Inscription In Manu Dei lons Natten M.D.L.XIX», som vog 77 lodd, verd 41 rdl. 1 mrk. 4 skill., I sylvstaup, mrk. H.A.S.B. og A.M.P.13., verd 3 rdl. 12 skill., 3 4 børsepiper, 1 børsenavar. Uteståande 88 rdl., 1 mortanot, 2 koparkjelar. Erik var lagrettemann.'Da må vi til B II for å finne Ådnanes.B II, s 213:'13 Torkjel Helgeson Totland, d. 85 år gl. i 1814. G. m. 1. Guri Størksdtr. Ho var syster til m. a. Haldor Størkson Våge. Guri d. før 1774. Torkjel budde med henne på Totland. Born: a. Marta, f. 1749, g. m. Erik E. Håvikjo. b. Sissela, f. 1752. Torkjel vart oppattg. m. Gunhild Mikkelsdtr. Totland, d. 47 år gl. i 1798. Torkjel b. p. Ådnanes med Gunhild. Born: c. Tor, f. ikr. 1775, g. Ådnanes. d. Mikkel, f. ikr. 1776, d. 1794. e. Marta, f. 1779. f. Helge, f. 1780. g. Torkjel, f. 1783, b. i Bergen. h. Erik, f. 1785, g. Stautlandsplasset. i. Helge, f. 1788, g. Børøyno ? j. Gjert, f. 1790. k. Aksel, f. 1793, g. Skimmeland. Torkjel vart g. 3dje g. m. Anna Larsdtr., ekkja etter Samuel A. Grindheim, nedre. Barnlause. Ho d. 1806 og vart gravlagd på Moster. Torkjel kjøpte bruket i 1776 og var brukar til han selde i 1806. 1 skiftet etter Gunhild i 1798 er husa på bruket nemnde: Røykstove, glasstove, stabbur, flor, løe med sval, skjå, skut, utefjos og naust. Buet åtte 1/8 part i skogteigen Sølvrusto som vart utlagt til Torkjel i skiftet etter Sissela Torsdtr. Totland for skuld. «Herpaa ingen Adkornst», er sagt. Buet hadde ein obligasjon frå Nils E. Meling på 99 rdl.'Nå får jeg heller komme tilbake siden, håper du har fått alt jeg har sendt til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Tusen takk allesammen for masse god hjelp her...har fått mye info på kort tid...Kjellaug: Ja jeg har fått alt du har sendt:) Tusen takk igjen:)Må jobbe litt innimellom alt dette også, så satser på å sette meg ned i ettermiddag kveld og få litt system i alt:)dere er noen engler alle sammen:) Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Retting til innlegg 15:Som du sikkert har oppdaga så var det Guro Larsdtr som var mor til Lars Jørgensson. Hun gifta seg med sin søsters ebkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her var det sannelig mye info som var strømmet inn. Jeg kan sende deg det jeg har på e-mail, da det er altfor mye å legge inn her.(166 sider) Det blir sikkert endel du har fra før av i de forrige mailene men du får luke ut det du trenger. Jeg har også slekta mi fra Moster. Send en mail til jo punktum art alfakrøll online punktum no Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Kjellaug, ang. innlegg nr. 17: Kan Ingeborg Anfinnsdtr. være den samme som bodde / tjente hos Jakop Jonsen og Siri Pedersdtr. på Halsnøy Kloster da hun ble konfirmert i 1820?Når det gjeder Ola Monssen Sjo så var vel han sønn av Mons Monssen og Anna Pedersdtr. Sjo. Jeg han notert at Ola var født 1800 og døde 1883 (med et spørsmålstegn bak dødsåret). Denne familien diskuterte vi for noen år siden. Se tema nr. 37158. Jeg har ikke gitt opp den diskusjonen, men trenger mer tid før jeg tør å komme med en konklusjon.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei Arne,Jeg hadde Ola Monsson Sjo (1798-1883) som sønn av Mons Monsen Sjo f ca 1773 og Kristi Bårdsdtr Valo f ca 1772. Men her setter jeg et stort spørsmåltegn da jeg ikke aner hvor jeg har de foreldra fra. Jeg ikke har funnet dem i ft 1801, de eneste jeg finner er de du nevner og de har en sønn Ole på 2 år så det stemmer nok! (har nok blandet sammen to Mons Monsen ser jeg på ditt innlegg n° 10 i tema 37158)[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f11213&gardpostnr=40&personpostnr=625#nedre>LenkeJeg har rettet det nå.Her er det jeg har om Ola: '60 Ola Monsson Sjo, Fjelberg, f. 1798. Det er ukjent kva tid han døydde [1883: det står Stølen i kirkeboka, ettersom han budde på Finnåsstølen] . G.m. Ingeborg Anfinnsdtr. Olfarnes, Skånevik, f. 1803, d. 1889. Born: a. Anna, f. 1825, g. Folderøy, øvre (nr. 31). b. Kari, f. 1827, g. Tunge, Håvik, ytre (nr. 17). c. Serine, f. 1828, d. 1842. d. Mons, f. 1830, d. 1852. Han var dreng på prestegarden. Drukna då han lauga seg. e. Sissela, f. 1833, g. Sakseid, indre (nr. 15). f. Petra, f. 1836, g. Grønnevik, Finnås (nr. 54). g. Anfinn, f. 1843, d. ug. 1893. Bygningsmann. h. Ingeborg, f. 1846, g. Kolasletto, Finnås (nr. 38). i. Nils Olai, f. 1850, g. Finnåsstølen (nr. 61). Ola og Hans Jonsson Helganeset var paktarar, eller rådsfolk, på prestegarden. Presten baud dei til å få bygsla kvar sitt plass. Dei kunne sjølv velja kva plass dei ville ha. Hans valde Helgeneset og Ola var glad til at han fekk Finnåsstølen. Han fekk bygselsetel i 1832, 1855 og 1860, og flytte ei stova innanfrå fjorden og tok til å rydja. Ein veit ikkje kor lenge han var brukar, truleg til sonen overtok. I 1865 fostra Ola 4 kyr, 18 smaler og 1 gris. Sådde 2 t. havre, 2 t. poteter.'FT 1865: Lenkedød: LenkeNår det gjelder Ingeborg vet jeg ikke hvor hun var i tjeneste, flere i denne familien ender opp på Bømlo. Her er det jeg har om hennes far, Anfind Larsson Svalland/Ølfernes: 'Han var først husmann på Svolland på Bjoa, der morbror hans budde. Kring 1805 kom dei til Ølfernestre. Her budde Anfinn til han døydde i 1817, og sidan enkja hans til 1838. Då reiste ho til borna sine i Finnås og døydde truleg der ute. ( de hade 8 barn, men jeg har bare 5 notert - hvem var de andre tro?) Skåneviksoga gardar og ætter i Holmedal sid 221-222' Men dette ser jeg at jeg allerede hadde lagt inn i det andre temaet du nevner.Ellers fikk Ingeborg og Ola barn fra 1825 og utover, så det er mye mulig at hun er den du mener var på Halsnøy kloster i tjeneste i 1820 da Sjo jo ligger på Halsnøy. Her var det jo og en del mer info til Anita dersom hun går inn på dette emnet med tunga rett i munnnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Jensen

Jeg vil bare takke dere alle for at dere har tatt dere tid til å hjelpe så masse, setter stor pris på det:) Nå må jeg forlate dataen noen timer og være med min datter på ponniløp:) Titter innom når jeg er tilbake:)Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er mer om folket på Bømlo. Foreldra til Torkjel Helgesson Totland:B IV, s. 253:'39 Helge Torkjelsson Holme, d. i sotta i 1742, 41 år gl. G.m. Sissela Torsdtr. Totland (nr. 38), f. ikr. 1707. Born: a. Brita, f. 1727, d. barnlaus. b. Torkjel, f. 1729, g. Totland (nr. 41). c. Anna, f. 1730, d. liten. d. Anna, f. 1732, g. Notland (nr. 51). e. Inger, f. 1734, g. Midt Hovland. f. Guri, f. 1738, g. Børøy (nr. 7). g. Tor, f. 1741, d. utan livsarvingar. Sissela gifte seg oppatt med Johannes M. Totland (nr. 40). Helge tok over halve verfaren sitt bruk, truleg då han gifte seg i 1727. Futen har notert i kassaboka si om Helge: «NB. var modvillig og ei ville betale indførsel penge». (Truleg ei avgift til futen for å verta innført i futekasseboka.) I 1733 tok han over andre helvta og var brukar til han døydde. Sissela «mangla på oclelen» til eit bruk i Holme som Nils Torkjelsson budde på, på sonen Torkjel sine vegner, men so hadde Kassi Mikkelsdtr. Gram kjøpt odelsretten, og då Sissela høyrde det, sa ho frå seg retten.'Far til Sissela Torsdtr Totland:samme bind s. 252/253:38 Tor Larsson. I 1701 var han 45 år gl. Det er då sagt: «Bunde, lever vel». Bror til Peder L. Grindheim, øvre. Tor må først ha vore g.m. ei ekkje som hadde ein son, Mons Olsson, som var 18 år gl. I 1704 er fortalt at han «Segler paa Spanien med Warner Ross». Det er alt ein veit om han. Andre kona til Tor var Guro Hansdtr. Totland, f. ikr. 1684, d. ikr. 1784. Born: a. Sissela, f. ikr. 1707, g. Totland (nr. 39). Tor var komen til Totland i 1696. Ikring 1727 delte han bruket med versonen Helge Torkelsson, og var brukar av sin part til 1733. Tor var velstandsmann og ein vyrd mann i bygda. Han var lagrettemann, takstmann, kyrkjevergje i ein bolk og presten sin medhjelpar. I 1705 vart brukarane på Totland stemnde av eigaren mag. Hans Abel, fordi han hadde tilsagt dei å føra ei merr med føl og ei ku frå Førde til Kongsvik i Tysnes, men so hadde dei drygt so lenge at då dei kom til Førde hadde ulven drepe både merra og følet. Presten meinte Totlandsmennene måtte betala skaden, men dei påstod at dei hadde reist avstad dagen etter at dei fekk presten sitt brev, og hadde ført kua til Kongsvik. Elles meinte dei at dei var samde med presten om at dei skulle ikkje gjera fløtning, men skulle betala denne med fisk, samstundes som dei betalte bygsla. Dette lova dei å føra prov for på neste ting, og med det vart saka utsett.'Far til Guro Hansdtr Totland: B IV, s 244: 10 Hans Lauritsson Totland (nr. 6), f. ikr. 1644, d. 1695. G.m. Anna Roarsdtr., d. 1714. Born: a. Roar, f. ikr. 1682, g. Eikeland (nr. 8). b. Guri, f. ikr. 1684, g. (Totland). Ein veit ikkje kva tid han vart brukar, truleg då faren døydde ikr. 1684. Skiftet etter Hans vart halde i 1695. Bruttoeiga var 20 rdl. 4 mrk. 6 skill. Netto 18 rdl. 4 mrk. 14 skill. Til formyndar for borna vart oppnemnd fastermannen Endre Grindheim. 1 buet var mellom anna: 2 kyr, 2 kviger, 1 kalv.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Far til Tor Larsson Totland:Lars Grindheim:BB IV, s. 297 'Bruk A/II. Skyld: 1/2 1. smør, 1/2 hud. Det er nemnt før at bruk A vart delt i to like bruk før 1657. Lars var komen til Grindheim før 1657. Han var 34 år gl. i 1665. I 1657 fostra han 4 kyr, 3 ungnaut, 1 sau og 3 geiter. I 1659 og utover var han utarma og slapp betala skatt. Han er siste gong nemnd i 1678, då han og fleire andre vart stemnd om landsluten av Grønåsvågen, men er truleg ikkje brukar då.'Far til Guro Hansdtr Totland:B IV, s 244: Hans Lauritzen Totland:'Bruk 1: Gamal skyld: 1 pd. 21 mrk. smør 5/8 hud. 10 Hans Lauritsson Totland (nr. 6), f. ikr. 1644, d. 1695. G.m. Anna Roarsdtr., d. 1714. Born: a. Roar, f. ikr. 1682, g. Eikeland (nr. 8). b. Guri, f. ikr. 1684, g. (Totland). Ein veit ikkje kva tid han vart brukar, truleg då faren døydde ikr. 1684. Skiftet etter Hans vart halde i 1695. Bruttoeiga var 20 rdl. 4 mrk. 6 skill. Netto 18 rdl. 4 mrk. 14 skill. Til formyndar for borna vart oppnemnd fastermannen Endre Grindheim. 1 buet var mellom anna: 2 kyr, 2 kviger, 1 kalv.'Far til Hans Lauritzen Totland: B IV, s 242:'6 Laurits (Lars) Viersson Totland (nr. 4), var 60 år gl. i 1665, d. før 1684. Vart kalla gamle Laurits i motsetnad til Laurits Kristensson, som vart kalla unge Laurits. Han var g.m. Eli Eriksdtr. Aadland, Stord, av den lågadelege Dahl - eller Slee ætta. Ho levde i 1661. Born: a. Astrid, g. Totland (nr. 9). b. Turid, g.m. Lars Monsson. c. Brita, ekkje etter Jørgen Gjermundsson i 1684. d. Vier, f. ikr. 1619, g. øvre Valen, Sveio. e. Sverke, f. ikr. 1640. Var gjort umyndig i 1684. f. Hans, f. ikr. 1644, g. Totland (nr. 10). g. Størk, f. ikr. 1648. Laurits var brukar i 1627 av halve Totland som han tok over etter mor si. Han var brukar til han døydde. Laurits var lensmann i Føyen skipreie for lenets gods i 1648-1681, og hadde difor bruket skattefritt den tid han var lensmann. I 1663-64 er sagt at han hadde øvra Skimmeland skattefritt. D.v.s. at han fekk skatten av garden som ein del av lensmannsløna. Han var og lagrettemann, kyrkjeverje og legdsmann for landskatten og unionskatten, skyldsetjingsmann i matrikkelen 1668, og ein vyrd mann i bygda. I 1655 bad han futen, tollaren Jakob Busch, og ålmugen om skotsmål. Alle svara at dei berre hadde godt å scia om han. I 1664 vart han stemnd av ein Arne Simensen fordi han hadde teke imot fisketiende på Kongens vegne i 7 år, utan løyve, og ikkje gjort greie for tienden. Vitner stod fram og kunde seia, surne at dei hadde levert tiende til lensmannen, andre ikkje. Laurits sa at han stundom kunne ha teke mot ein kagge makrell, men ikkje meir. Dei 50 makrellane som eit vitne hadde sagt han hadde levert, hadde Laurits ført til futagarden, men då var makrellen halvroten. Futen sa han hadde teke imot makrellen, og seinare nokre til. Han sa han ville tala med kanslaren om saka, so korkje han eller lensmannen kom i skade for dette, og det vart ikkje gjort meir då. I 1675 stemnde futen han for ein skatterestans på 247 rdl. som stod att ettter futen før han, Nils Resen, og la i retten ei fråsegn frå lensmannen, der han tok på seg å krevja inn skatten og halda Nils Resen skadelaus. Laurits møtte og sa han kunne ikkje svara på dette, då han korkje kunne lesa eller skriva. Han hadde ikkje underskrive fråsegna, heller ikkje var det hans bumerke som sto under. Laurits vart frikjend. Laurits åtte 1 laup smør i Aadland på Stord, som kona hans hadde arva. Dette selde han i 1661. Han åtte og 9 mrk. smør, 9 skill. pengar i Ersland, og ein part i Geitung. I 1657 fostra Laurits 1 hest, Il kyr, 8 ungnaut og 1 geit. Det er uråd å scia kven som bygsla bruket etter Laurits. Før me går vidare tek me med den andre helvta av garden.'Far hans igjen var Vier Lauritzen Totland:'4 Vier Lauritsson (Larsson). Ein veit ikkje kva år han var fødd. Han d. ikr. 1605. Kona er ukjend, men me veit ho levde i 1620, då ho enno var brukar. Kjende born: a. Laurits, g. Totland (nr. 6). b. truleg Marta, g. Håvik, indre (nr. 7). Vier var brukar på Totland i 1585, då han var lagrettemann i grensegangsaka mellom Borøyno og søra Sele. Vier brukte heile Totland, og seinare var ekkja brukar til 1609, då ho let frå seg helvta til Gunnar, truleg ein son. Eine helvta vert kalla bruk A., den andre bruk B. Vier hadde kjøpt skogteigen Sølvrusto av Rasmus Bergeson Matland i Avaldsnes. Teigen kom ikkje med på skiftet etter han og det var uvisst kven som åtte til etterkomarane etter Vier reiste sak om teigen i 1715.'Skal sende deg anene til Eli Eriksdtr Aadland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser jeg har helt glemt Anna Larsdtr Røyksund som var født i 1863 - gift med Lars Jørgenson Grønås.Jeg hadde allerede foreldra hennes i min data og flere aner bakover.Derimot har jeg ikke noe mer om foreldra til hennes mor enn det som står i bygdeboka:Kristoffer Omundson Aksdal fra Fjelberg og kona Anna GjertsdtrKanskje noen vet mer om hans opphav?B IV, s 215:'47 Kristoffer Omundsson Aksdal, Fjelberg, d. 1842, 57 år gl. G.m. 1. Anna Gjertsdtr., d. 1839, 49 år gl. Born: a. Brynhild, f. 1816, g. Børøy (nr. 33). b. Gjert, f. 1818, g. Naustbakken, Eikeland (nr. 48). c. Omund, f. 1820, g. Teigland (nr. 50). d. Kari, f. 1822, g. Grønåsvågen (nr. 96). e. Tor, f. 1824, g. Notland (nr. 54). f. Johannes, f. 1826, d. 1839. g. Kristoffer, f. 1829. Reiste til Amerika, g.m. Larine Jonsdtr. Sandvegen, Sætre (nr. 33). h. Anna Kristine, f. 1831, g. (Grønås). i. Henrik, f. 1834, d. 1835. j. Henrik, f. 1838. Reiste til Kappstaden i 1868. Kristoffer oppattgift med 2. Anna Jakobsdtr. Espeland (nr. 7), f. ikr. 1797. Barnlause. Anna vart oppattg. med Erik E. Eikeland (nr. 25). Kristoffer bygsla i 1816 og 1825. Han var brukar til 1831. Kristoffer vart stemnd for skuld nokre gonger utetter åra, enno om det ikkje var so heilt ringt med han. etter skifta å døma. Soleis vart han stemnd av sorenskrivaren for arvemidlar han ikkje kunne gjera greie for. Dei vart forlikte soleis at Kristoffer skulle betala i avdrag. I 1837 vart han stemnd for forlikskommisjonen fordi han hadde skore tare og teke opprekster på Omund Grønås sin eigedom, og i 1838 vart han og grannen, Peder, stemnd for dei hadde late vera å svara sildetiende, i åra 1832 -37, til kyrkjeeigarane. Dei vart forlikte om at dei betalte 5 spd. 56 skill. I skiftet etter Anna Gjertsdtr. i 1839 var bruttoeiga 213 spd. 59 skill. Netto 78 spd. 11 skill. Husa som høyrde plasset til var då eit mura naust, smie, eldhus, tømra smalehus, løe med flor, noko smedverkty, eit «spigerlav», ein liten, og helvta i ein arman seksæring, ei stove med kammer og kjøken, 4 kyr, 7 sinaler.' Jeg må nok sende deg ny fil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er noen av Anitas aner som jeg ikke har noe om:Mons Tobias Ådenson Levåg (1806-1868)fra FitjarOle Olsson Sørvik (1827-1895)fra SundLars Olsson Hystad (Steinsland) (1854-1927) fra StordKari Nilsdtr Valo/Valevåg (1773-1889)Ånen Johannesson Vikanes (1699-1766) fra Vikanes, Stord og kona hans Bothild Lardtr Vikanes (1701-1766) og fra Vikanes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 6 her: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Hjelmeland i Hjelmeland, Ministerialbok nr. A 11 (1861-1878), Fødte og døpte 1869, side 50. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6366&idx_id=6366&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldra var da Osmund Osmundsen og Borghilda Aadsdtr.Dvs dette paret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Her er dåpen til Borghild nr 6 Lenke Borghild er født på gården Fosså, Hjelmeland. Iflg Hjelmelandsboka nr 1 side 242 er faren Osmund født 1836 på Kvelvane u/Håland (går ut fra at det er Håland i Erfjord) og dør på Pundnes, Hjelmeland 1889. Mora Borghild født 1839 på gården Fosså, Hjelmeland. De ble gift 1863. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fint Anne, da har vi lenke til ekteskapet deres her helt nederst: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Hjelmeland i Hjelmeland, Ministerialbok nr. A 11 (1861-1878), Ekteviede 1863, side 168. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6366&idx_id=6366&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Finner en Osmund Knutson og en Brita Larsdtr på Fundingsland, Hjelmeland i 1865, de får en sønn Osmund i 1833. Men det er vel tvilsomt at det er dem? Setter likevel lenken opp her: LenkeJeg vet ikke i hvilket kirkesogn Håland/Erfjord hører hjemme. Det stod jo Jelsø for han i ft 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Vedr. inlegg 13:'17 Peder Bårdsson Tjærnagl, Sveio, f. 1809, d. 1896. G.m. Ragnhild Johannesdtr. Lier, Sveio, f. ikr. 1814, d. 1902.'Ragnhild Johannesdatter, Lier Sveio var i flg. bygdeboka for Sveio, søster til mi tippoldemor Johanne Johannesdatter Kinn Sveio. Eg har hatt eit inlegg her ipå digitalarkivet vedr. mor deira. Ragnilde Haldorsdatter Kinn. Ho var oppfostra hjå Hans J. Kinn, men kven var foreldra? sjå debatt 28510 Lenkemvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Glemte lenken til dåpen til denne Osmund Knutsen, selv om jeg tviler på at det er han da (N° 16): Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Hjelmeland i Hjelmeland, Klokkerbok nr. B 1 (1816-1841), Fødte og døpte 1833, side 87. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15785&idx_id=15785&uid=ny&idx_side=-89>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Iflg HJelmeland 1 side 242 Odd Haldorsen f 1800 KJølvik, Jelsa, død 1888 Fosså, Hjelmeland. Gift 1833 med Marta Jakobsdatter f 1808 i Jelsa.Jelsaboka er på nettet LenkeHaldor Larsson er far til Odd Haldorsenf. 1772, var son av Lars Larsson Jelsa. Faren hadde før vore gjestgjevar i Hjelmeland, men selde der og kjøpte ein part av Kjølviksaga og busette seg der som sagmeister.Haldor Larsson fekk bygselbrev på bruket 10. juli 1799, men bygselbrevet galdt berre på enka Magla Pedersdtr. si livstid. (Veit ikkje om det her i dokumentet er eit feilskriv for enka Eli Jakobsdtr., eller om det likevel gjeld vermor til Eli, Magla Pedersdtr. som døydde i 1801).Haldor Larsson kalla seg elles for forpaktar på bruket, som og dei andre brukarar i Kjølvik vart kalla etter at kompanisjefen hadde overteke garden.Eli Jakobsdtr. døydde på barnseng og grl. 23. okt. 1806. Utanom barna med Odd Oddson let ho etter seg barna med Haldor Larsson: a.Odd Haldorson, f. 1800, busett på Fosså i Hjelmeland. b.Anna Karina Haldorsdtr. f. 1804, g. 1831 m. Ola Larsson Hebnes.Haldor Larsson gifte seg påny i 1807 med Sussane Olsdtr. Hebnes Framigard f. 1772, dotter av Ola Andersson. Sussane Olsdtr. døydde i 1820, 48 år gamal. Ho let då etter seg barna: c.Eli Haldorsdtr. f. 1808, g. m. Hans Olson Kyrkjeleite. d.Ola Haldorson f. 1810, død som barn. e.Anna Haldorsdtr. f. 1814, g. m. Jakob Ingebretson Hebnes.Tredje gifte til Haldor Larsson var Siri Nilsdtr. Solberg i Sjernarøy f. 1796. Ho var søsterdotter til Sussane Olsdtr. Barn med henne: f.Lars Haldorson f. 1822, g. 1848 m. Ragnhild Kristoffersdtr. Hervik i Tysvær, stedotter til Holger Askvik. Busett Jårvik. g.Nils Haldorson f. 1824, g. 1850 m. Randi Holgersdtr. Askvik, busett Foldøy. 2/m. Eli Sofie Jonasdtr. Kleppa, busett Kleppa. h.Haldor Haldorson f. 1827, døydde ugift i 1853. i.Sussane Haldorsdtr. f. 1831, g. 1853 m. Odd Andreas Jonson Bjødland. j.Lars Haldorson f. 1833, g. m. Brita Olsdtr. Vormestrand. Budde der. k.Anna Haldorsdtr. f. 1837, g. m. Jone Jonson Bjødland, busett Kringlemyra, Tveita. l.Henrik Haldorson f. 1840, g. m. Liva Olsdtr. Høyvik, busett Kalvik.Haldor Larsson sette opp nye hus på bruket sitt og sette jordvegen i god stand. Han døydde i 1848. Siri Nilsdtr. sat med bruket til 1856 då Kjølvik vart seld. Ho gifte seg oppatt i 1856 med ungkar Halvar Olson Kalsem på Nedstand. Dei kjøpte ein part av Mehus i Bygda og flytte dit. Sjå Mehus i Bygda.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.