Gå til innhold
Arkivverket

[#60474] Jørgen Steen, Buskerud, f. ca 1750


Gjest Olav V. Landsverk
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav V. Landsverk

Skomaker Christian Hansen Rypaas, Tangen i Drammen, ble gift 28.4.1804 på Kongsberg med Gunnild Jørgensd. Steen. De hadde barna Maren Christine (f.1805), Hans Jørgen (f. 1807). Mathea (f. 1816) (og Hans Jacob m. fl?) Jørgen Steen kan vel være f. ca 1750. Har ikke funnet ham i 1801. Kjenner noen til ham og hans slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, du finner en Jørn Hansen på Stein (Steen) i Lier, Bruk IIa, Liers historie. Født 1741 - død 1787. Han var gift med Mari Olsdatter, og blant barna var en datter, Gunhild, født i 1778. Jeg aner ikke om dette er rett Jørn/Jørgen, men tipset er herved gitt,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Da Rypaas er et Modum-navn (+ Lier), fant jeg en 19 år gammel skomaker, Christian Hansen, sammen med familien under Buskerud herregård i 1801-tellingen. Modum-kjente får arrestere meg, men Rypaas kan vel være en husmannsplass under Buskerud gård????Ellers er jeg enig med Berit - det hadde vært fint hvis du hadde alderen på paret/henne, da blir det litt lettere,vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav V. Landsverk

Gunhild Jørgensd. var i 1801 23 år gl og tjenestejente i Storgt 30,Bragernes, altså f. 1778. Så det med Jørn Hansen i Lier ser ut til å være full klaff.Og Skomaker+Christian+Hansen klaffer i 1801 bare med husmannsønnen.Hjertelig takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.