Gå til innhold
Arkivverket

[#60492] Dagny Cecilie Pettersen f 1902 i Ørje Østfold


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Dagny fikk i 1920 datteren Solveig. Etter å trålet Østfolds kirkebøker, ber jeg om hjelp: hvor ble Solveig født?Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ja, takk til deg - Dagny har jeg funnet, men Solveig er det verre med. Jeg håper jo noen finner noe jeg må ha oversett!vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vet du om familien flyttet ?(Sverige er jo ikke langt unna) Finner ikke Dagny konfirmert,men finner broren Haakon konf.i 1914 Har sjekket Solveig f.1920 Rikshospitalet Oslo+Gamle Aker,ingen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Nei, familien flyttet ikke. Dagny giftet seg i Aremark og bodde der. Takk for det du sjekket i Oslo!!vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åshild Jensen.

Hei Grete. Når giftet de seg i Aremark.Har tittet på dette tema men finner ikke Dagny konf.i Aremark jeg heller og ikke vigselen.Mulig at de kan vært utflyttet en stund??Hvor bodde de?Vennlig hilsen Åshild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk alle! Det jeg leter etter er Dagny sin datter Solveig f 4 sept 1920 - hvor ble hun født? Se innlegg 1 og 3.vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kanskje det kan stå noe ved konfirmasjonen om hvor hun er født/døpt Disse kirkeb./klokkerb.er ikke vel fremdeles på prestekontoret.Mulig de kan gjøre ett oppslag Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Tusen takk for linken! Jeg har lett etter konfirmasjonen også - overalt - , men ikke funnet noe.vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående konfirmasjonen til Dagny Cecilie.Ifølge opplysninger ved vielsen ble Dagny konfirmert 1917 i Øymark.Men jeg har heller ikke funnet denne konfirmasjonen: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Øymark i Aremark, Klokkerbok nr. II 1 (1901-1927), Ekteviede 1923, side 184. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3443&idx_id=3443&uid=ny&idx_side=-173>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Grethe! Er dette rette Solveig? Denne damen bodde i ØRJE da hun giftet seg. Lenke til lysningsprotokollen(brudepar nr 4): Solveig Synøve Søgaard,født 4/9-1920,hjemmeværende Ørje.Gift med Harald Rudolf Johansen(tror det står det)født 1/1-1915,handelsbetjent Ørje. Så står det i bakerste kolonne (under anmerkninger) noe om tillatelse og navnet Johan Søgaard(hennes far?). Kildeinformasjon: Østfold fylke, Aremark, Lysningsprotokoll nr. 1 (1919-1962), Lysninger 1941, side 54. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3165&idx_id=3165&uid=ny&idx_side=-66>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Ja, dette er rette Solveig. Hvor ble hun født?? Kan dette stå i en bygdebok (finnes det Ørje/Øymark bygdebok)?vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiFinner fremdeles ikke dåp,pussig da hun er født i Øymark.Men fant henne i arkivet etter Statistisk Sentralbyrå,folkemengdens bevegelseFødte 1920 Østfold,Øymark Sogn i Øymark herred Pike f.1920 sept. dag:4Far:Ugift jordarb.Johan Marinius Edvinsen Søgaard f.1894 Bopel: StikleMor:Tj.pike Dagny Cecilie Pedersen f.1902 Bopel:ØrjeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.