Gå til innhold
Arkivverket

[#60496] Olai Andersen fra Reksten - Kinn


Gjest Rigmor Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Jensen

Eg har tidligere forsøkt å finne min tippoldefar Olai Mathias Andersen. Han er født i 1859, Ytre-Reksten i Kinn kommune. Han reiste til Værøy i Lofoten og giftet seg med Sølva J. Benjaminsdatter. De fikk 5 døtre i årene 1887 til 1894. Eg finner Olai bosatt på Værøy med 3 av døtrene i 1900 tellingen, 2 av døtrene var fosterdøtre hos andre familier på Værøy. Etter dette finner eg ingen ting om Olai. Har funnet de fleste av døtrene, men Olai er helt forsvunnet. Har bladd i kirkebøkene for Værøy for å se om han flyttet eller om han giftet seg eller om han døde, uten å finne han. Han kan jo ha flyttet fra Værøy uten at det er registrert....tenkte kanskje han dro 'hjem' igjen til Kinn etter 1900, kona døde i 1896. Men hvor skal eg lete videre? Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Har du funne konfirmasjonen til dei 5 døtrene? Er det nemnd noko om bustaden hans der?Evt. har du funne giftermåla til døtrene? Evt. er han nemnd som fadder på evt. barnebarn?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Jensen

Hei og takk for tipset! Eg har ikke tenkt på å se etter bosted til far på de stedene som du viser til. Det skal gjøres i løpet av sommeren. Takk skal du ha.Mvh Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.