Gå til innhold
Arkivverket

[#60500] HO, Skånevik; Eli Hallvardsdatter Tjelmelands aner?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

I denne grenen min i Skånevik mangler jeg en god del. Er det noen som har oversikt over denne slekten, så er jeg takknemlig for hjelp. Jeg starter med min 2 tippoldemor, Eli Hallvardsdatter Tjelmeland gift på Norheim i Etne:Generasjon 11. Eli Hallvardsdtr ble født ca 1764, Tjelmeland, Skånevik. Hun døde 1819, Norheim, Etne. Hun var gm Mikkel Larsson fra Leite i Uskedalen, men bosatt på Norheim i Etne. Generasjon 2 2. Halvar Sjursen Tjelmeland ble født ca 1737. 3. Marthe Olsdtr Sævereid ble født ca 1737, Sævereid, Skånevik. Generasjon 3 4. Sjur Halvarsen ble født ca 1699, Tjelmeland, Skånevik. Han døde 1776, Tjelmeland, Skånevik. 5. Eli Torkjellsdtr ble født Tre, Skånevik. 6. Ole Viarsen ble født ca 1704. Han døde 1779. 7. Siri Klausdatter. Generasjon 4 8. Halver Sjursen ble født ca 1645, Tjelmeland, Skånevik. 9. ? 10. ? 11. ? 12. Vier Olsen ble født ca 1670. 13. ? 14. ? 15. ? osv med flere generasjoner.Takknemlig for all hjelp! Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan ikke hjelpe deg med noe her, men lurer på om Marta Olsdtr Sævereid (n° 3) hadde en bror Lars.Jeg hjelper Amerikanske slektninger (etterkommere etter min oldemors bror på Utåker) med deres aner og har en Lars Olsen Sævereid f ca 1727 og død 1786. Han var gift med Gjær Olsdtr - om henne har jeg 'I ft. 1801 var ho gift for tredje gong. Mannen heitte Hagtor Hagtorsson og var 54 år gamal. Då budde dei på Færevig innerste i Aakre, Skånevik.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Prøver å få litt hjelp igjen vedr denne familien i Skånevik:Min 2-tipp Eli Halvardsdatter ble født i 1764 som datter av Halvar Tjelmeland Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11663&idx_id=11663&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: Lenke jeg mener moren var Marta Olsdatter fra Sævereide.Eli blir konf i Åkre kyrkje i 1781 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg tror det er Elis foreldre som forlover seg her i 1763 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke hø side ve kolonne og som vies 8.7.1764 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeI 1801 finner jeg Halvard Sjursen og Marta Olsdatter, som passer i alder, på Haugen i Åkre sogn Lenke I 1814 dør en Halvard Sjursen i rett alder på Vågsnes (er det Vannes?) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeJeg har leitet etter Marta Olsdatters dødsfall i Skånevik og Etne til hun ville vært 100 år, men kan ikke finne henne. Er det noen som kan hjelpe? Og har jeg egentlig riktig familie til Eli?For ved sjeleregisteret i 1777 står Halvar og Marta under Haugen og har en sønn Halvar og en tjenestepike Siri Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Men Eli kan vel allerede ha vært i tjeneste. I 1801 kan det være henne som er på Vågen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

legger inn dåpen til barnene til Halvard og Marta som vi finner på Slåke i 1777 overSiri 1768 Matre Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11663&idx_id=11663&uid=ny&idx_side=-33>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Far kalt Halvard MatreSjur 1770 Ytre Matre Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeOle 1772 Slåke Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Torkil i 1775 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.