Gå til innhold
Arkivverket

[#60528] Bygdebok Grue - Kristine Amundsdatter - N.O. Young / Christiania


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Kristine Amundsdatter ble født 3. mai 1812 på Holmen i Grue - døpt 10. mai i Grue kirke - konfirmert 12. okt 1828 i Grue kirke. Foreldre: Amund Christiansen og Kristine Hermandsdatter.Jeg har nå sjekket henne som død og/eller utflyttet i Grue 1828 tom 1865, men finner ingenting. Finner heller ingenting på FS.Finner kun en ved FT1865 hele landet som kan passe, men hun står som født i Christiania! LenkeHun står som husholderske hos N. O. Young grosserer. Denne Young ser ut til å ha en del eiendommer i bl.a. Grue og Hof (spesielt skog ser det ut til)!Lurte derfor på om det kunne være en link her og at husholdersken er den jeg etterlyser. Kanskje hun har bodd så lenge i Christiania så hun har ubevisst sagt at dette er fødeplassen hennes e.l.?Er det noen med bygdebok Grue som kan se om teorien min stemmer eller evt. noen med direkte kjennskap til denne familien?På forhånd takk!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kristine Amundsdatter giftet seg 29 des 1857 med enkemannen Karelius Fredriksen Frank(tror det står Frank) : Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 8 (1847-1858), Ekteviede 1858, side 480. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8877&idx_id=8877&uid=ny&idx_side=-483>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Denne Karelius giftet seg første gang 28 jan 1836 i Grue,og bruden het Lisbeth Pedersdatter.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 7 (1830-1847), Ekteviede 1836, side 208. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9156&idx_id=9156&uid=ny&idx_side=-209>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Kan dette være samme mann?MÅ SJEKKES! Karelius ,døpt 12 juli 1807,på Løten i Hedmark LenkeOg her er dåpen,fra kirkeboken.Denne Carelius jeg fant på FS var uekte barn av Johanne Kielsdatter og Fredrich Ahranild(venstre side): Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 4 (1801-1814), Fødte og døpte 1807, notat- og visitassider m.m. 1807, side 60-61. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Tusen takk for hjelpen, Ann-Mary!Jeg var vel litt for konsentrert på fornavnet i mine søk - burde ha funnet ut dette selv! MEN det forringer absolutt ikke det at du hjalp meg veldig! TAKK!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.