Gå til innhold
Arkivverket

[#60542] Herslebsgate. Hvilken menighet


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Ser at scannede kirkebøker for Tøyen begynner i 1907. Kan det mangle kirkebøker eller kan det være en annen aktuell kirke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

da får du prøve Grønland, eller Kampen (Herlebsgt ligger på Nedre Tøyen, derfor kan Kampen være aktuell, men litt avhengig av husnummeret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Husnummer som ligger/lå på vestsiden av Trondheimsveien tilhørte iallefall i 1909 Petrus Menighet. Min oldefar med familie bodde i Herslebsgate 6 på den tiden og tilhørte da Petrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Takk for tipsene!Faren bodde i 1898 i nr. 44 og i 1900 i nr. 30Løsningen lå på Rikshospitalet. LenkeLinje 480: John Oskar. Hva betyr det som står på v.siden av l.nr.? Tror ikke foreldrene ble gift, var ihvertfall ikke det i 1900.Faren gifter seg i 1904 og tar med sønnen på flyttelasset til Raufoss. For meg virker det som at moren er død og at John Oskar bodde hos pleieforeldre eller på barnehjem. Han ble en av Raufoss' originaler som vi barn holdt oss unna, Oskar var skummel. Hans stemor Karine Kyseth, er forøvrig datter til familien som Knut Hamsun leide husrom hos ved sine opphold på Raufoss. Kanskje ikke rart at når Johannes og Karine bygde hus, så heter den vegen i dag Knut Hamsuns veg. John Oskar har nok sikkert møtt Knut Hamsun mange ganger. Vel, det var et lite sidesprang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken din virker ikke, så det blir vanskelig å hjelpe deg, hvis du ikke oppgir hvilken kirkebok/side du har funnet John Oskar.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Håper denne virker: LenkeJeg forstår datoene, men ikke hva bokstavene ved siden av betyr. Mors adresse tolker jeg til å være Arbeidergade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Din siste link virker nok heller ikke. Prøv å klippe/lime den permanente sidelinken fra Rikshospitalet. I tillegg kan du jo fortelle oss i klartxt hvilken kirkebok/sideangivelse/løpenr dette gjelder.Mvh Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Linken virker hos meg med Firefox 3.0Boka er: Rikshospitalet: 1898-1900, Ministerialbok side 96 lnr. 480 døpte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Glem det 'gode' rådet fra meg, linken din virker fint den ! Det må ha vært en hang-up første gang jeg klikket på den. Det er vel datoer som er skriblet inn omkring løpenummeret, men jeg kan ikke hjelpe deg med hva de betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad
Lenke Denne presten hadde ganske mange 'hemmelige koder' som det ikke er godt å bli klok på. Hva de forskjellige betyr, har vært diskutert før i forumet, såvidt jeg husker, men noen sikre konklusjoner kom det ikke ut av det. Dessverre! Mvh Else B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.