Gå til innhold
Arkivverket

[#60547] Hans Martinius Jakobsen, f. ca 1875


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Kan noen hjelpe meg med å finne hans foreldre? Det jeg vet er at han antageligvis ble født i Vestby ca.1875 og at han med Sofie Karoline Andreasdtr. (f.7/4 1877 i Vestby) fikk en sønn Karl Lauritz Hansen. (f.11/12 1897 i Son,Vestby).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hvor ble Karl Lauritz konfirmert? Kan det stå noen flere ledetråder i kirkeboken v/ konfirmasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Jeg har ikke funnet ut hvor han ble konfirmert men han skal vistnok være oppvokst hos fosterforeldre (Nils Arne Aamot og Karen Anne Larsdtr. i Vestby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeDet må være disse? Han er ikke reknet opp hos dem i folketellingen 1900.Har du funnet hans evt. ekteskap? Hvor slo han seg ned?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Nei jeg har ikke funnet noe mere, men jeg vet at Karl Lauritz var gift med Hanna Otilie Larsen f.30/7 1887. Hun var døpt i Petrusmenigheten i Oslo og vokste opp hos fosterforeldre på Torbjørnsrud i Sørum (Akershus).Hun er reg.i FT 1900 for Sørum, (under Torbjørnsrud) og ble konfirmert i Sørum kirke 5.oktober 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Den Hans som eg viser til i (8), er kalla Hans Fredrik ved vigselen i 1898:Permanent sidelenke: LenkeDet tyder på at han er eit villspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er en Hans Marthinius f. og konf. i Moss (der Karl Lauritz sin far jobbet som vognmandsgutt i 1897). Men denne heter Johansen, ikke Jacobsen..... så det er vel også feil person. (med mindre hans mor er gift Jacobsen, og han har brukt dette etternavnet siden, men det blir bare spekulasjoner)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenke Her er Hanna Larsen konf. i Sørum. Det står at hun har fått attest for å jobbe som budeie, men jeg klarer ikke tyde alt. Hvor kan hun ha vært?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har du heller ikke opplysninger om når evt, hvor deres barn er født? Rekner med at opplysninger i forb med ekteskapet muligens kunne gi noen flere spor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Beklager sent svar og takk for responsen! Jeg har etterkommerne til Karl Lauritz Hansen og Hanna Otilie Larsen. Noen av disse lever fortsatt og har fortalt meg at det aldri ble snakket om foreldrene til Karl Lauritz og hvor de kom fra. Moren har jeg funnet ut det meste meste om, men Hans Martinius ser det ut til å være veldig vanskelig å finne opplysninger om. Det hadde vært veldig artig å funnet ut av dette da det skal være slektsstevne nå i august (min samboers slekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg tenkte at hvis du kunne antyde når/ hvor de fikk sine første barn, så kunne det gi et hint om hvor/ når man kunne lete etter ekteskapet. Der ville en kanskje kunne finne noen flere data om hans far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Jeg har ikke funnet ut hvor det eldste barnet Synnøve Marie) er født, men datter nr 2 (Gunvor Lovise) er født i Sørum 10/10 1921. Der er det nevnt at foreldrene ble viet 29/9 1917, men ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lurer på om det er en mulighet for at dette er Hans Martinius som emigrerer Lenke Alderen er ikke så veldig gal. Det sto jo at han var født 1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut til at det eneste de er sikre på ved emigrasjonen er at han het Jakobsen. Så da tviler jeg på Johansen er det riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.