Gå til innhold
Arkivverket

[#60556] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg syns det står (ved gutten Jacob) i Kirken 22.de ditto, altså 22. august, og ved jenta Oline: i Kirken 23 (eller 28) sitto, altså 22. eller 28. mai. Slik tolker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Jeg har litt problemer med denne skriften. Gullik Knutsen født 1799. Dette er innførselen for hans dåp. Han er nummer 11 på denne siden: Lenke Eer det mulig å finne en dåpsdato eventuelt fødselsdato under denne opptegnelsen? Kan det være 22. februar? Synes også jeg ser en dato 29. marts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Eg kan ikkje garantere at eg får alt rett, men eg prøver:Gullick 22 Febru. Foræld: Knut Ericksen Siæland E?? og Berte Gullicksdat. Fadd. Kirsti Halvorsdat. Siæland, Marte Maria Pedersd. ibi, Laers Christophersen ibi og Knut Biørnsen ibi. introd ???? Martii.Dvs. dåpsdag 22. februar, og at mora vart 'introdusert' i kyrkja etter fødselen ein dag i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.