Gå til innhold
Arkivverket

[#60572] Anders Torkildsen Skøyen, f 1730 g m Marte Mortensdatter Myki i 1857. Løten


Gjest Thor Bøhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Bøhmer

En Anders Torkildsen Skøyen, f 1730 g m Marte Mortensdatter Myki f omtrent samtidig. Disse var fra Løten og giftet seg i 1757. Jeg har ikke registrert barn på disse og vet ikke hvor de ble av.Er det noen som har ytterligere opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Barn av Anders Torkildsen og Marte Mortensdatter: (Alle barna er døpt i Løten)Jens,døpt 13 jan 1759:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 2 (1731-1772), Fødte og døpte 1759, side 100-101. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9093&idx_id=9093&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Brynhild,døpt 3 aug 1760:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 2 (1731-1772), Fødte og døpte 1760, side 102-103. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeMarte,født 9 des 1764:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 2 (1731-1772), Fødte og døpte 1765, side 210-211. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Morten,født 14 juni 1767:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 2 (1731-1772), Fødte og døpte 1767-1768, side 244-245. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeMarte,født 24 sept 1769:Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Løten, Ministerialbok nr. 2 (1731-1772), Fødte og døpte 1769-1770, side 248-249. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Her var det gjort mye godt arbeid. Takk for svaret. Hensikten med å stille spørsmålet var å finne ut om de hadde en sønn Torkild Andersen, altså oppkalt, men dersom dette er alle barna, så glapp det håpet. Skulle det ha vært en Anders, så burde han vel også ha vært eldst også, altså f ca 1757? Jeg har lett med det for øyet og ikke funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant ikke flere barn av paret,men om de også hadde en sønn ved navn Torkel,det vet jeg ikke.Kan kanskje lønne seg å sjekke om de fikk barn født FØR de giftet seg også? Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Joda, takk for tipset. Jeg har lett i begge retninger, men utelukkende etter Torchel. Dette var uansett nye personer for meg. Så uansett var det greit å få dem med. Alt er jo 'tjukke slekta'.Marte Mortensdatter si mor var forøvrig fra Furnes (gamle Vang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Saken er løst.Torkild Andersen - oppkalt etter sin foreløpige ukjente morfar - som jeg leter etter var f på Vidarshov-eie i Vang.Ann-Mary Engum: Navnene du kom med er satt inn i systemet og kommer som sådan til nytte. Noen av disse har etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.