Gå til innhold
Arkivverket

[#60591] Johannes Andersen Fandrem f. 1796 og Karen Olsdtr Øjen


Gjest Joy Sundrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Joy Sundrum

Jeg prøver å regne ut opplysninger om Johannes Andersen (Fandrem) og hans kone Karen Olsdtr Øjen. 13 jul 1826 gifter han seg med Karen Olsdtr i Vår Frue i Trondheim, og han er 29 år gammel så f. ca. 1795. Klokkerbok står han er Johannes Andersen Fandrem. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16352&idx_id=16352&uid=ny&idx_side=-257>Lenke (på høyre, siste på bunnen). Ikke foreldrene der. Ministerialbok står (nr 6 på venstre) Johannes Andersen Fandrem, 29 år, f. Baklandet. Far: Anders Andersen Lenke FT1801 i Trondheim er det bare en gutt som er ung--6 år. Hans foreldrene er Anders Johansen og Ingebor Larsdtr. De bor 1ste Rode I Forstaden Baklandet så det ser ut som det er rimelig at Johannes far er Anders Johansen istendfor Andersen. Family Search har en Johannes Andersen dpt. 13 nov 1896 i Strinden med foreldrene Anders Johansen og Ingebor Lasdtr. Ministrialbok i Bakke i Strinda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Takk, Arne! Derfor er hennes far ikke Ole Olsen men Ole Evensen og hennes navn er Kari, ikke Karen. Det står feil i kirkebøka? Er Øjen en del av Præsthus? Unnskyld at jeg vet så litt om området men jeg setter pris på din hjelp. Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Tore Kvernmo

hei Joy!Jeg er temmelig sikker på at din Johannes Andersens far døpes i Orkdal 17.12.1769 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=46&filnamn=dp16381715&gardpostnr=2850&personpostnr=19563&merk=19563#ovre>LenkeAnders foreldre var Johannes Andersen Aunemo, f.1747, g.m.Martha Arntsdatter, f. 1750 LenkeMarthas opprinnelse kjenner jeg ikke, men Johannes var det 18. barnet til klokker Anders Joensen Tverdal (Moe), (1688-1765). Anders var gift 3 ganger og fikk 23 barn. Johannes var fra hans andre. Moren var Ingrid Joensdatter Vasli (1713-1753). Dette er den store og kjente Hr.Jo-slekta i Orkdal. I tema f.eks tema 53845 finner du mer om denne slekta!Her har du Johannes Andersen og Martha i Ft 1801. -Legg merke til at Johannes fort blir til johan LenkeTilsvarende brukes Karen/Kari om hverandre.Her er Anders Johansen og Ingeborg Larsdatter i Ft 1801 for Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joy Sundrum

Mange tusen takk, John Tore! Jeg kunne ikke har fant alle som du fortalte meg! Kjekt å vite at det er mye materiale på Digitalarkivet i Orkdal. Takk du nevnte det.Været i Mpls. er deilig nå. Ikke kjempevarmt, ikke kalt. Ha en koselig besøk. Vi bor i Golden Valley og navnet vårt er i telefoncatalogen. Men jeg snakker norsk ikke så bra!Takk igjen. Mvh, Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.