Gå til innhold
Arkivverket

[#60605] Nils Johnsen, bosatt på Unneberg, Sandar , Vestfold, i FT 1900


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Nils Johnsen Er bosatt på Herre - Unneberg i Sandar under FT 1900. Han bor sammen med sin svigermor og fire barn.LenkeHans kone Inger Johanne Andersdatter døde i Kjose, Brunlanes 29.9.1900 og ble gravlagt i Kjose kirke 4.10.1900. Det er sanynligvis da familien flytter til Sandar.Han er ført opp som forlover i 1906 for sønnen Anders Kristian og i 1907 for sønnen Johan Anton.Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut når han døde.Kanskje noen har en bygdebok fra Sandar og kan si meg hva som står om familien der.Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

(2) Det har kommet nye bøker som fører gårds- og slektshistorien fram til 1970-tallet, men der er bare bruk over en viss størrelse med, så det er ikke sikkert Nils Jonsens bruk på Herre-Unneberg er med der. Jeg har ikke disse bøkene tilgjengelig nå, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Nils Johnsen med familie står nevnt i bind 2, side 244.Boken heter ”Sandar” - Grend og gård 1850-1970, med tidsbilder fra næringsliv og kulturhistorie.Forfatter er Vilhelm Møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Sitat fra Herre Unneberg 52/1 i bygdeboka: Ny eier fra 1896 var Nils Johnsen fra Dåpan i Siljan, f. 1849, d. 1931. Hans kone Inger Johanne var nylig død. Barn: Johan Anton, se nedenfor. Anders Kristian Nilsen, f. 1877, gift m. Hilma Himberg, se Skalleberg 68/1. Hilda Amalie, f. 1880 d. 1953; vaktmester på From skole i mange år. Hennes mann Hans Hansen reiste til Amerika før første verdenskrig og ble borte. Inga Nikoline, f. 1887, gift m. stuert Simon Simonsen, som døde ute i 1920. Sjømannsprest Johan Nilsen besøkte Inga en tid etter og fortalte om mannens død.Skjøte fra 1925 hadde ovennevnte Johan Anton Nilsen, f. 1875, d. 1953, ansatt hos slakter Pedersen i Sandefjord i mange år. Gift m. Klara Agathe Johansen fra Larvik, f. 1884 d. 1931. Barn: Solveig, f. 1917, gift m. reparatør Ovid Møller. Erling, f. 1914, omkom med ”Kosmos”-flyet på hjemtur fra hvalfangst våren 1952. I 1935 ble gården solgt til en nabo på Mjølløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Tusen takk til dere alle. Nå ga dere meg mye nyttig informasjon. Og jeg tar gjerne imot mer også, hvis noen har noe!Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Til Kåre Rismyhr. Er det noen nettkilder som viser begravelsesdagen til nils Johnsen Unneberg, eller har du en privat kilde?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Rismyhr

Hei Sissel.Glemte å opplyse om kilde.Det er fra Dis gravminner for Sandar kirke i Sandefjord. Mvh Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.