Gå til innhold
Arkivverket

[#60606] Storekake!


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Viser til innlegg nr 57482 i debatt: 'Bilde fra Horningdal?' I dette innlegget er det omtalt ei kake 'Storekake' som ble brukt i bryllup i Nordfjord. Kan noe gi meg oppskrift eller fortelle noe om denne kaka?Sikker noen som vet!Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hei Vigdis! Kanskje løysinga er nærare enn vi trur. I boka 'Fra bestemors kjøkken',mat og mattradisjoner fra Møre og Romsdal, fann eg noko spennande. Ei av oppskriftene heiter BRYLLUPSKAKE. Beskrivelsen ligner på storekake. Laga av rugdeig og hvetedeig. Kom innom, så skal du få sjå. Kanskje du kan prøve å lage ho, så får vi avgjøre om det kan være det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Hjertvik

Og jeg har 'skreke meg til' ingrediensene på Pundkaka i dag. Fikk ikke vite hvor mye av hvert, men det skulle være bl.a. fin rug og hvetemel, så jeg må bare prøve meg fram når det gjelder de andre ingrediensene. Nå er jeg spent på høre fra dere hvordan det går!! mvh. Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Bjørg og Ragnhild!Skal til Molde i morgon og Tahitifestival i Kr.sund. lørdag så det blir ikke i morgon.Spennende å prøve, skal komme å få oppskrift. Vi må ha oss et kaffeslaberas og smake på baksten. Snakkes.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.