Gå til innhold
Arkivverket

[#60610] Nærsnes skole i Røyken


Gjest Roar Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Syvertsen

Dette bilde er tatt på Nærsnes skole i Røyken på slutten av 1930-tallet. Nr. 3 fra høyre bakre rad er Kåre Syvertsen. Er det noen som vet hvem de andre er?

bilete5093.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Myrvang

Mener å gjenkjenne et par av jentene, men jeg skal sjekke med noen som burde vite hvem de fleste er. Imidlertid tviler jeg på at bildet er tatt foran Nærsnes skole. Den gamle, som brant, var oppført i mustein, og den nye, det nåværende Nærsnes grendehus, er oppført i bindingsverk med kjelleretasje i betong.Kommer tilbake med mer info så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Myrvang

Jeg har undersøkt litt, og bl.a. fått opplysninger fra en av personene på bildet. Bildet er tatt foran Åros kirke i 1939 el. 1940, og viser et konfirmantkull sammensatt av ungdom fra Nærsnes og Åros sammen med presten sin, Bredo Lund. Jeg har fått opplyst navnene på noen av konfirmantene, men jeg har ikke lyst til å legge dem ut her på forumet. Send en mail til meg, så skal du få det jeg har av opplysninger foreløpig. Adressen min er armyrvankrøllalfaonline.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Roar Syvertsen, ditt bilde og innlegg 24. juni 2008Første rekke fra venstre: Snefrid Olafsen, Bjørg Morberg (gift Ølstad), Bjørg Hyggen, Mimmi Karlsen, Solveig Jahnsen (gift Bråthen, Vera Finstad, Marit Sørbye, Randi Belseth.Annen rekke: Else Iversen, Ukjent, Hjørdis Borgny (Vesla) Damm, Bredo Lund (prest), Kåre Syvertsen, Ukjent, Åse BergerudOle Hansen fra Åros i Røyken har vært til god hjelp her, og har gitt meg de fleste navnene, men med noe usikkerhet for noen av navnene, blant annet Snefrid Olafsen. Er du sikker på at 3. person fra høyre er Kåre Syvertsen, og ikke Sigurd ?Vesla Damm, Arne Myrvang og Ole sier at bildet ganske sikkert er tatt utenfor Åros kirke i Røyken.Disse ungdommene er født på 1935-tallet, så det er vel konfirmantene sommeren 1939 eller 1940 som her er avbildet, slik som du og Arne Myrvang opplyser.Det hadde vært fint om vi kunne få bekreftet om de opplyste navnene er riktige, og også finne ut av de to navnene som mangler, og om det også kan være noen supplerende opplysninger til bildet ?Jeg håper at Røyken Historielag kan få bruke ditt bilde ?Jan O. Davidsen – 8. April 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

Takk for hjelpen Jan, her kom du med flere navn i tillegg til de jeg haddde.Er sikker på at 3.person fra høyre på bakre rad er min far, Kåre Syvertsen. Sigurd Syvertsen er min farfar, så han er det ikke.Faren min var født i 1925, så da passer det at dette er fra 1940.Røyken Historielag kan gjerne bruke bildet for min del.Roar Sigurd Syvertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Syvertsen

Jeg ramlet nærmest tilfeldig inn på dette forumet og lurer på om jeg er i slekt med noen av dere. Jeg er fra Sande i Vestfold og tror at en del av slekta kan finnes i Drammens området. Min far het Sverre, f.1912 og jeg tror han hadde en fetter som het Sigurd, og som malte. Min bestefar het Johan og bodde i Kjerrumbakken, på grensen mot Skoger.Jan Syvertsen jasyver2@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

Pussig, min farfar het for sikkerthet skyld Johan Sigurd Syvertsen og hadde 2 fettere som het Sigurd. Har ikke registrert noen andre Johan Syvertsen. Vet du hva faren til til din Johan het?Roar Sigurd Syvertsen roar.syvertsen@ebnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.